نماینده ادوار مجلس:

ما در جریان اصولگرایان طرز تفکر نزدیک به هم نداریم/ هیچ فردی صد در صد با تفکر حزبی خود یکی نیست

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۱۱:۲۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۴۳۵۳۵
ما در جریان اصولگرایان طرز تفکر نزدیک به هم نداریم/ هیچ فردی صد در صد با تفکر حزبی خود یکی نیست
نماینده ادوار مجلس گفت: در هیچ کجای دنیا کسی نمی تواند بگوید فردی که وارد حزبی شد صددرصد با آن حزب هم عقیده است همه نسبی هستند ولی نسبت یکی بالاتر و نسبت دیگری پایین تر است اما به هر حال باید نسبتی بین آن افراد و آن حزب باشد.

«عزت‌الله یوسفیان ملا»، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با الزام تشکیل حزبی فراگیر در جریان اصولگرایی گفت: ما در جریان اصولگرایان طرز تفکر نزدیک به هم نداریم زمانی که یک حزب تشکیل می شود تشکیلاتی سازمان دهی می‌شود و هیچ وقت کسانی که وارد آن حزب و تشکیلات می شوند صددرصد فکرشان با آن تشکیلات یکی نیست. مساله نسبی است و نسبتا گرایش به آن تشکیلات احساس می‌شود یعنی وقتی کسی می‌گوید، من جزو جریان اصلاح‌طلبی هستم به این معنی نیست که صددرصد رکن و اصول جریان اصلاح‌طلبی را پذیرفته باشد بلکه فکر او نزدیک است.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: وقتی کسی خود را در حزبی وارد می کند به صورت نسبی با آن حزب طرز تفکر مشترک دارد. امروز پایداری، مستقلین و معتدلین را اصلاح طلب می دانند و آنها را جزو اصولگرایان نمی دانند. وقتی این وضعیت در جریان است آن دیدگاه مشترک نسبی حاصل نمی شود. در هیچ کجای دنیا کسی نمی تواند بگوید فردی که وارد حزبی شد صددرصد با آن حزب هم عقیده است همه نسبی هستند ولی نسبت یکی بالاتر و نسبت دیگری پایین تر است اما به هر حال باید نسبتی بین آن افراد و آن حزب باشد.

او افزود: امروز می بینید بسیاری از اصولگرایان در راس خدمت هستند ولی بلافاصله کنار گذاشته می شوند. درحالیکه اصولگرایان دولت و مجلس را در دست دارند ولی در همین مجلس اصولگرایانی دیدیم که حاضر نشدند برخی از وزرای اصولگرا، در دولت باشند چون آنها را جزو خودشان نمی دانند و شباهتی بین آنها و خودشان نمی بینند. امروز 31 استاندار در حال تغییر است آیا یک استاندار نبود که خود را همفکر و هم ردیف اعضای دولت بداند؟! آیا 31 استاندار قبلی حتما باید حذف می شدند و کنار می رفتند؟! درحالیکه در بین استاندارانی که کنار گذشته می شوند افرادی از اصولگرایان شناخته شده حضور دارند.  وقتی چنین تضادی را در طرز تفکر می بینیم آیا می توانیم بگوییم حزب فراگیر معنایی دارد؟

نماینده ادوار مجلس در پایان با اشاره به حذف چهره‌های معتدل اصولگرایی از قدرت گفت: برخی انتظار دارند آقای لاریجانی امروز هم در حد یک نفر از سران سه قوه فعالیت کند در حالیکه ایشان امروز رئیس مجلس نیستند و وقتی که آن فعالیت را از ایشان، نمی بینند می گویند کنار کشیده درحالیکه امروز به اندازه پستی که دارند در مجمع تشخیص و در موضوع مشاوره تلاش می کنند ولی انتظار از ایشان بیشتر است و برخی می خواهند، همچنان مثل یک رئیس مجلس بروز و ظهور داشته باشند.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز