اظهار امیدواری روسیه برای ازسرگیری مذاکرات برجام

۱۴۰۰/۰۷/۱۵ - ۱۷:۵۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۴۳۵۳۸
اظهار امیدواری روسیه برای ازسرگیری مذاکرات برجام
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: برای ازسرگیری مذاکرات برای احیا و اجرای کامل برجام در آینده نزدیک امیدواریم.

به گزارش برنا، زاخارووا روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی هفتگی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سوالی در مورد دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مذاکرات دو طرف درباره برجام و نیز کنفرانس بازنگری در پیمان عدم انتشار سلاح های هسته ای در سال آینده گفت: ما هیچ ارتباطی بین کنفرانس پیمان عدم انتشار سلاح های هسته ای و اجرای کامل برجام و مذاکرات در این زمینه نمی بینیم.  

وی افزود: رایزنی های در مورد برجام و توقف اجرای برخی تعهدات ایران در چارچوب این توافق در پاسخ به اقدامات آمریکا از ماه آوریل تا ماه ژوئن در وین برگزار شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آنچه که مربوط به تداوم و مذاکرات در مورد احیای برجام در آینده می شود، باید خاطر نشان کنم پیش بینی در مورد تاریخ ازسرگیری این مذاکرات درست نیست. 

دیپلمات ارشد روس در همین حال تصریح کرد که کوتاهترین مسیر برای حل وضعیت پیرامون برجام، اجرای کامل مفاد آن با توازن منافع بدون هر گونه موارد اضافی است. 

زاخارووا گفت: ما از طرف های شرکت کننده در برجام دعوت به ازسرگیری مذاکرات وین می کنیم و چنین تمایلی را برای آغاز این مذاکرات می بینیم و امیدواریم این امر در آینده نزدیک تحقق یابد. 

وی در ادامه سخنان خود گفت که مشروح مذاکرات و نشست مطبوعاتی سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز