امیرعبداللهیان به دمشق سفر می‌کند

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۲۲:۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۲۴۳۸۶۳
امیرعبداللهیان به دمشق سفر می‌کند
روزنامه الوطن دمشق از سفر « حسین امیر عبدالهیان » وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق خبر داد.

به گزارش برنا، روزنامه « الوطن آنلاین » سوریه جمعه شب از سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه ایران به دمشق خبر داد و نوشت که « حسین امیر عبدالهیان » در دومین سفر خود پس از تصدی وزارت امور خارجه ایران به سوریه، فردا ( شنبه ) از لبنان به دمشق می آید.

به نوشته الوطن، « فیصل مقداد » وزیر امور خارجه سوریه فردا در فرودگاه دمشق از همتای ایرانی خود و هیات همراه وی استقبال می‌کند. 

بر اساس این گزارش، وزیر امورخارجه ایران در گفت و گوهایی که با مقامات سوریه در دمشق انجام خواهد داد درباره آخرین تحولات منطقه و جهان و روابط راهبردی بین دو کشور تبادل نظر خواهد کرد.

پیشتر « حسین امیر عبدالهیان » در اولین سفر خود به سوریه پس از تصدی وزارت امور خارجه ایران هفتم شهریور امسال با استقبال « فصیل مقداد » وزیر امور خارجه سوریه وارد فرودگاه دمشق شد. 

وی در جریان این سفر با « بشار اسد » رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و در این دیدار اقدامات دو کشور برای تقویت همکاری‌های دوجانبه با هدف دستیابی به سطح بالاتری از مشارکت ها در زمینه‌های مختلف مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران روز پنجشنبه با هدف تبریک تشکیل دولت به مقامات و مردم لبنان  و گفت و گو با مقامات این کشور  وارد فرودگاه بیروت  شد. 

وزیر امورخارجه ایران پیش از سفر به بیروت، عصر روز سه شنبه هفته گذشته وارد مسکو شد و روز چهارشنبه در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی خود طیف وسیعی از مسائل دوجانبه‌ای و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

نظر شما
پرونده ویژه