مشاور امنیت ملی آمریکا در منطقه/ رایزنی آمریکا درباره یمن

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۲۲:۲۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۳۸۷۱
مشاور امنیت ملی آمریکا در منطقه/ رایزنی آمریکا درباره یمن
" تیم لندرکینگ" نماینده ویژه آمریکا در امور یمن که چندین روز پیش به همراه "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی دولت بایدن به غرب آسیا سفر کرده بود، در اردن بسر می برد تا درباره یمن رایزنی کند.

به گزارش برنا از وزارت خارجه آمریکا، لندرکینگ پس از اردن به امارات، عربستان و عمان سفر خواهد کرد.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نماینده ویژه واشنگتن با دولت یمن، نمایندگان جامعه مدنی این کشور، مقامات ارشد منطقه ای و سازمان ملل و سایر همکاران بین المللی دیدار و گفتگو خواهد کرد.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، این مقام آمریکایی همچنان بر کمک رسانی فوری به مردم یمن و پیشبرد روند صلح فراگیر و تحت رهبری سازمان ملل متحد متمرکز است.
وزارت خارجه آمریکا مدعی شد فرستاده ویژه آمریکا به حمایت از راه حلی پایدار برای بحران سوخت از جمله پایان دادن به محدودیت های واردات سوخت و دستکاری قیمت و انباشت سوخت ادامه می دهد.
وزارت خارجه آمریکا بدون به اشاره به حملات ائتلاف سعودی به مردم یمن و دفاع انصارالله ادعا کرد لندرکینگ در دیدار با شرکای بین المللی، به پیامدهای ادامه حملات انصارالله در مارب می پردازد.
آمریکا مدعی شد دفاع انصار الله و پاسخش به حملات ائتلاف سعودی باعث تشدید بحران انسانی، کشتار غیرنظامیان و بی توجهی به اجماع بین المللی در مورد نیاز فوری برای حل مسالمت آمیز درگیری ها می شود.
پیش از این، نشریه "پولیتیکو" در گزارشی  درباره اهداف سفر چندین روز پیش جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن نوشته بود  به عقیده یک مقام ارشد در دولت آمریکا هدف از سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان و امارات همکاری امنیتی، حمایت از آتش بس جامع در یمن و نیاز به اقدامات فوری برای کاهش بحران انسانی این کشور و همچنین ابعاد برنامه هسته‌ای ایران و نفود منطقه‌ای ایران بود.
این مقام آمریکایی مدعی شده بود در مورد یمن، مقامات آمریکایی از جمله لندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن و برت مک گرک نماینده خاورمیانه دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا سوالات سختی را در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی مطرح کرده‌اند چرا که هدف آمریکا دستیابی به یک آتش بس در یمن است.
آژانس مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد به تازگی اعلام کرده است که درگیری ها در اطراف شهر اصلی مأرب در یمن ماه گذشته نزدیک به ۱۰ هزار نفر را آواره کرده است.
این سازمان اعلام کرد که با افزوده شدن آوارگان جدید در ماه گذشته که بالاترین آمار ماهانه را در سال جاری ثبت کرده است، تعداد افرادی که در نتیجه درگیری ها در استان مأرب و اطراف آن آواره  شدند به حدود ۱۷۰ هزار نفر از ابتدای سال ۲۰۲۰ می رسد.
سازمان بین المللی مهاجرت همچنین اظهار داشت که بسیاری از آوارگان جدید در اردوگاه های برپا شده در مارب زندگی می کنند که سبب تشدید ازدحام جمعیت شده است.
این سازمان تصریح کرد که عده ای از آوارگان نیز یا  به ساختمانهای عمومی متروکه و یا به خانه بستگان خود پناه برده اند و یا اینکه پس انداز خود را برای اجاره مسکن صرف کردند.
از بهمن ماه گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به «جنبش انصارالله» با شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی و فراری «عبدربه منصور هادی» در مأرب درگیر شدند.
عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.
بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز