بازدید دادستان کل کشور از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۶:۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۴۳۲۳
بازدید دادستان کل کشور از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد
دادستان کل کشور گفت: بسیار مهم است که مسائل و مفاهیم حقوقی به زبان ساده برای مردم بازگو شده تا موثر واقع شود.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در جریان بازدید از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از فعالیت‌های در دست اقدام تقدیر و برلزوم استمرار اینگونه اقدامات تاکید کرد.

دادستان کل کشور با تقدیر از فعالیت‌های در دست اقدام در زمینه دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرایم گفت: در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی همواره بر تسهیل امور مراجعان محترم در چارچوب قوانین و مقررات تاکید شده و در این زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین می‌تواند بسیار اثربخش باشد و در مشهد نمونه‌های خوبی از اینگونه اقدامات قابل مشاهده است.

منتظری با اشاره به لزوم توجه به ارتقاء آگاهی‌های عمومی گفت: بسیار مهم است که مسائل و مفاهیم حقوقی به زبان ساده برای مردم بازگو شده تا موثر واقع شود و در این زمینه رسانه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به روایات متعدد در زمینه اهمیت خدمت به مردم گفت: کار برای مردم با نیت الهی دارای آثار و برکات معنوی فراوانی است که باید سرلوحه فعالیت‌های مسولان قرار گیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به جایگاه نظارتی دستگاه قضا در زمینه حسن اجرای قانون افزود: مدیران از انجام هرگونه اقدامی که موجب تحمیل هزینه به بیت‌المال می‌شود، باید جدا پرهیز کرده و به‌دنبال تسهیل امور مردم باشند.


منتظری با اشاره به لزوم استمرار حرکت تحولی در دستگاه قضایی گفت: تلاش زیادی در این راستا ازجمله در زمینه الکترونیکی کردن فرایندهای دادرسی درحال انجام است و کارهای ارزشمندی در این بخش در حال اجراست؛ بر این اساس واحدهای قضایی باید نسبت به هم افزایی و انتقال تجربیات نوآورانه و مبتکرانه خود اقدام کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: کارها باید با انگیزه بالا و مسئولانه پیگیری و به انجام برسد تا شاهد حل مشکلات باشیم و در این زمینه به نیروی انسانی باید به مثابه یکی از مهم‌ترین ارکان تحول و تعالی سازمانی نگریسته شود و دستگاه قضایی از این منظر در بردارنده سرمایه انسانی بسیار ارزشمندی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات باید متناسب با نیازهای روز انجام شود که شاهد فعالیت‌های تحولی خوبی در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به‌ویژه در زمینه دفاع از حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرایم، توجه به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب مانند زنان، کودکان و حفظ حقوق بیت‌المال در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز