لغو ۸۰۸ پرواز در یک روز

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۷:۵۸:۴۲
کد خبر: ۱۲۴۴۹۸۲
هزاران مسافر پروازهای هواپیمایی "ساوت وست" پس از لغو بیش از یک هزار پرواز این شرکت در روز یکشنبه به وقت محلی در فرودگاه های آمریکا سرگردان شدند.

به گزارش برنا از سی ان ان، شرکت هواپیمایی "ساوت وست" که به خاطر پروازهای نسبتا ارزان خود در آمریکا شناخته شده است، روز شنبه نیز ۸۰۸ پروازش را لغو کرده بود.

این شرکت با صدور بیانیه ای دلیل لغو تعداد زیادی از پروازهای خود را بدی آب و هوا و مشکلات کنترل ترافیک هوایی اعلام کرد.

با این حال بسیاری از مسافران این شرکت با مراجعه به صفحه توییتری آن نسبت به لغو پروازها و غیبت کارکنان آن در فرودگاه اعتراض کردند.

گری کلی  رئیس و مدیرعامل خطوط هوایی ساوت وست در بیانیه ای اعلام کرد خطوط هوایی ساوت وست باید به همتایان صنعت ما ملحق شوند تا از دستورالعمل واکسیناسیون  بیماری کووید ۱۹  دولت فدرال پیروی کنند.

وی افزود همه کارکنان ساوت وست را تشویق می کنم که دستورالعمل فدرال را در اسرع وقت رعایت کنند ، زیرا ما برای هر فردی ارزش قائل هستیم و می خواهیم امنیت شغلی را برای همه تضمین کنیم.

انجمن خلبانان شرکت "ساوت وست" در بیانیه ای اعلام کرد این انجمن از مشکلات پرواز که فعالیت "ساوت وست" را در روز گذشته تحت تاثیر قرار داد، با خبر است اما خلبانان ما بر ایمنی خدمه، مسافران متمرکز هستند و بر چالش های عملیاتی مقابله می کنند نه اقدامات کاری غیر رسمی.

این در حالی است که برخی منابع خبری به نقل از منابعی در شرکت های هواپیمایی آمریکا اعلام کرده اند مسوولان کنترل هوایی در ایالت فلوریدا در اعتراض به واکسناسیون اجباری، به صورت گسترده اعتصاب کرده اند و این امر بر بیش از یک هزار پرواز شرکت "ساوت وست" تاثیر گذاشته است.

اداره فدرال هواپیمایی آمریکا گزارش های مربوط به اعتصاب را رد و اعلام کرده است از روز جمعه کمبودی در کارمندان بخش کنترل ترافیک هوایی وجود نداشته است.

نظر شما
پرونده ویژه