عضو حزب کارگزاران:

استعفای اعضای کارگزاران هنوز در شورای مرکزی مطرح نشده است/ جوانان خواهان حضور کرباسچی و قدیمی‌ها مخالف دبیرکلی او هستند

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۵:۴۸:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۵۴۵۹
استعفای اعضای کارگزاران هنوز در شورای مرکزی مطرح نشده است/ جوانان خواهان حضور کرباسچی و قدیمی‌ها مخالف دبیرکلی او هستند
عضو حزب کارگزاران سازندگی در مورد استعفا اعضای حزب گفت: استعفاها هنوز در شورای مرکزی مطرح نشده و منتظر هستیم شورای مرکزی تشکیل و موضوع آنجا مطرح شود.

«محمود علیزاده طباطبایی»، عضو حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با شخص محوری در احزاب گفت: نه تنها احزاب بلکه تمام مشاغل در کشور ما متکی بر اشخاص است و هنوز سازماندهی حزبی وجود ندارد اگر چه امروز کنگره سالانه حزب تشکیل می شود اما تا زمانی که سران حزب در کنگره حضور دارند کسی، به غیر از آنها رای نمی‌دهد یکی، دو بار در کنگره سالانه بزرگان حزب تصمیم گرفتند خود را کنار بکشند زیرا همه معترض بودند. متاسفانه احزاب متکی به اشخاص هستند و ما به معنای واقعی در کشور حزب نداریم. حزب از پائین به بالا نیامده و از بالا به پائین آمده‌اند، به عنوان مثال در مورد حزب کارگزاران؛ عده‌ای از وزرای دولت‌ها حزب تشکیل دادند. بقیه احزاب هم ابتدایی به همین شکل دارند. باید تلاش کنیم حزب از پائین به بالا بیاید. ما در حزب خودمان چند نفر از جوان را رئیس کمیته‌ها کردیم اما چندان مورد پذیرش نیستند.

او در توضیح مشکلات اخیر در حزب کارگزاران افزود: در بحث تغییر دبیرکل، جوانان حزب اصرار دارند دبیرکل آقای کرباسچی بماند و بیشتر قدیمی‌ها هستند که می‌گویند درست نیست. ما اصلاح‌طلبان به مقامات مادام‌العمر اعتراض داریم و می‌گوئیم باید چرخش قدرت باشد ولی چون متکی به آرا کنگره است نمی‌توان کاری کرد و اختلاف نظر از این جهت در داخل حزب وجود دارد‌. آقایان و خانم‌هایی که کناره‌گیری کردند بیشتر دیدگاه‌هایی به انتخابات داشتند ولی دیدگاه دبیرکل و کمیته سیاسی همین بود که ما باید معتدل رفتار کنیم تا بمانیم و اگر کمی تندروی، داشته باشیم منحل‌مان می‌کنند.

علیزاده طباطبایی در مورد استعفای اعضای حزب گفت: استعفاها هنوز در شورای مرکزی مطرح نشده و منتظر هستیم شورای مرکزی تشکیل و موضوع آنجا مطرح شود.

طباطبایی در پایان گفت: اعتقاد من این است که کار اساسی انجام و کادرهای حزب باید عوض شود و حزب باید حزب سیاسی شده و بعد تغییرات اعمال شود. اگر امروز حزب را از دست قدیمی‌ها بگیریم و به دست جوان‌ها بدهیم نمی‌تواند یک سال دوام بیاورد. جوان‌ها شناخت دقیقی از نظام تصمیم‌گیری ندارند و فقط حرف‌هایی و شعارهایی از مردم سالاری دینی و دموکراسی شنیده‌اند. جوانان نمی‌دانند و می‌آیند و یک کاری می‌کنند و کل حزب جمع می‌شود. ما قدیمی‌ها می‌دانیم. آقای کرباسچی 30 سال است از همه مشاغل دولتی و خصوصی محروم شده، فشاری که روی ایشان آمده روی کمتر کسی آمده و این بخاطر کاری بود که نکرده ولی او همچنان پای نظام ایستاده و مدافع نظام است.

انتهای پیام/ 5

نظر شما