روسیه تحریم شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۶:۴۸:۳۱
کد خبر: ۱۲۴۵۸۶۵
روسیه تحریم شد
اتحادیه اروپا با پیروی از رویکرد آمریکا در استفاده از ابزار تحریم برای اعمال فشار بر کشورها، هشت نفر را به بهانه اقدامات روسیه در کریمه به فهرست تحریمی خود اضافه کرد.

به گزارش برنا تارنمای رادیو اروپای آزاد نوشت: گروه های دیده بان حقوق بشر، روسیه و مقامات این کشور را به سرکوب گسترده مخالفان حکومت روسیه در کریمه از جمله از سوی جامعه تاتارهای کریمه متهم کرده است.

این رسانه افزود: شورای اروپا تحریم هایی را علیه هشت نفر که «مسئول اجرای قوانین روسیه» در کریمه هستند، تحریم کرده اند. این تحریم ها همزمان با سفر مقامات ارشد اروپایی به کی یف برای شرکت در اجلاس بزرگ اتحادیه اروپا و اوکراین اعمال شده اند.

این تحریم جدید، تعداد کلی افراد مجازات شده در نتیجه سلطه روسیه بر کریمه را به ۱۸۵ نفر افزایش می دهد. ۴۸ شرکت یا نهاد قانونی دیگر نیز در این فهرست تحریمی قرار دارند.

گفته می شود این هشت نفر که اسامی آنها علنا در یک مجله رسمی اعلام خواهند شد افرادی از قبیل قضات، دادستان ها و مقام های امنیتی را تشکیل می دهند.

در بیانیه شورای اروپا آمده است: این افرادی تصمیمات سوگیرانه ای را در پرونده هایی با انگیزه سیاسی اتخاذ کرده اند و مخالفان الحاق کریمه را تحت پیگرد قرار داده و یا سرکوب کرده اند.

اتحادیه اروپا و غرب از مارس ۲۰۱۴ که روسیه با برگزاری همه پرسی کریمه را خاک خود الحاق کرد، تاکنون چند دور مسکو را تحریم کرده است.

شورای اروپا تاکید دارد که الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد و شبه جزیره کریمه را همچنان بر اساس رای سازمان ملل جزو خاک اوکراین می داند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با رادیو روپای آزاد و در آستانه اجلاس ۱۲ اکبتر اتحادیه اروپا و اوکراین گفت این اتحادیه و شرکای آن همچنان دولت روسیه را مسئول نقض حقوق بین المللی و ناتوانی در عمل به تعهدات خود می دانند.

وی گفت بروکسل انتظار دارد که روسیه تعامل و تعهد سیاسی سازنده تری از خود نشان دهد و اقدامات علیه اتحادیه اروپا  و کشورهای عضو آن و نیز علیه کشورهای ثالث را متوقف کند.

رادیو اروپای آزاد نوشت: به رغم شواهدی درباره حضور نیروهای روسیه و مشارکت در درگیری ها در غرب اوکراین، روسیه هر گونه اتهام اتحادیه اروپا و غرب در این زمینه را رد می کند.

نظر شما