گفت و گوهای اقتصادی دوجانبه اندونزی و استرالیا

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۲۰:۳۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۵۹۱۳
گفت و گوهای اقتصادی دوجانبه اندونزی و استرالیا
پایگاه خبری « اورآسیا ریویو » در گزارشی از پیشرفت همکاری های اقتصادی دو کشور اندونزی و استرالیا خبر داد.

به گزارش برنا، این پایگاه خبری افزود: شراکت راهبردی جامع سال ۲۰۱۸ میان اندونزی و استرالیا بیانگر توسعه تعهدات مشترک و بهبود روابط دو جانبه بود. اندونزی و استرالیا تلاش کردند تا از طریق گفت و گوهای اقتصادی همکاری های خود را تقویت کنند. با وجود اینکه منافع گفت و گوهای اقتصادی مشخص و آشکار است آنها باید همچنین کار گروه های مشاوره ای غیردولتی برای تمرکز بر انجام روابط مالی و اقتصادی داشته باشند. 

از نظر تاریخی این دو کشور پیشینه گفت و گوهای اقتصادی داشتند. در سال ۲۰۱۷  "گفت و گوی سیاستگذاری در سطوح عالی" در پاسخ و واکنش به بحران اقتصاد جهانی میان دو کشور تاسیس شد. این کارگروه به عنوان سکویی عالی برای دو کشور درباره مسائل مشترک اقتصادی، توسعه سیاسی و مشارکت سیاستگذاری چارچوب ها شکل گرفت.

اندونزی و استرالیا همچنین کارگروه گفت و گوی سیاستگذاری اقتصادی را ایجاد کردند که پلی برای ارتباط میان وزارت خزانه داری استرالیا و وزارت اقتصاد دو کشور در سطح سیاسی شد. این کارگروه از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و بر روی سیاست گذاری های کلان و موضوعات تکنیکی تمرکز دارد. 

در توافقنامه ای که ۶ ژوئیه میان این دو کشور منعقد شد، دو طرف به آغاز فعالیت های تجاری، اقتصادی و جلسه های وزیران دو کشور برای سرمایه گذاری و همکاری دو جانبه ابراز امیدواری کردند. همچنین هر دو طرف تعهد کردند تا برنامه های جلسات سالانه از سال ۲۰۲۰ را تکمیل کنند. 

شایان ذکر است مذاکرات اقتصادی می تواند رهیافتی برای حل مسائل و مشکلات دو طرف باشد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز