امیر عبداللهیان:

نباید به دشمنان تهران و باکو فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را داد

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۲۱:۰۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۴۵۹۲۳
نباید به دشمنان تهران و باکو فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را داد
دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در یک تماس تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش برنا، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها افزود، تهران و باکو دارای روابط دیرینه ای با یکدیگر هستند. ایشان تصریح کرد دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی ما بین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و  رو به رشد ادامه دهند.

دکتر امیر عبداللهیان همچنین در این‌گفتگوی تلفنی خاطر نشان ساخت که توقع تهران این است که مشکل تردد ترانزیتی کامیونها مرتفع گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عمق روابط دو ملت و دو کشور  افزود، تهران و باکو  دشمنانی دارند و طرفین نباید به دشمنان فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را بدهند و نگرانی ها را باید از طریق گفتگو و همکاری حل و فصل نمایند.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری اذربایجان نیز در این مکالمه تلفنی رابطه با جمهوری اسلامی ایران  را دوستانه خواند و افزود، روابط با کشورهای دوست  برای جمهوری آذربایجان در اولویت قرار دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بر حل وفصل مشکلات از طریق گفتگو و در فضائی آرام وصمیمانه تاکید کرد. 

جیحون بایراموف پیشنهاد کرد مقامات گمرک دوکشور برای حل مشکلات ترانزیت کالاهای ایرانی گفتگو نمایند  وی بر پیگیری  آزادی دو راننده کامیون ایرانی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور از یکدیگر برای سفر به تهران و باکو دعوت کردند.

نظر شما