پافشاری اتحادیه اروپا بر حفظ امنیت انرژی اوکراین

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۲۱:۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۲۴۵۹۳۰
پافشاری اتحادیه اروپا بر حفظ امنیت انرژی اوکراین
سران اتحادیه اروپا روز سه شنبه ضمن تعهد بر پایبندی به حفظ امنیت انرژی اوکراین، توافقنامه هایی به منظور گسترش روابط دوجانبه در نشست کیف پایتخت این کشور امضا کردند.

به گزارش برنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، چارلز مایکل رئیس شورای اروپا و اورسولا فون درلاین رئیس کمیسون اروپا در پایان نشست کیف، در بیانیه ای مجددا بر پایبندی دائم خود بر تقویت اتحاد سیاسی و هم گرایی اقتصادی اوکراین با اتحادیه اروپا تاکید کردند.

در این بیانیه تاکید شده که اجرای اصلاحات بیشتر و تغییر مقررات در اوکراین، افزون بر کمک به ایجاد شرایطی برای گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی این کشور عضو شوروی سابق با ۲۷ عضو این بلوک، منجر به هم گرایی تدریجی بیشتر اوکراین با بازار اتحادیه اروپا خواهد شد.

رهبر اوکراین در سخنانش از خودداری اتحادیه اروپا برای تعیین جدول زمانی آشکاری برای عضویت کشورش در این نهاد گلایه کرد.

اوکراین و اتحادیه اروپا توافقی برای تسهیل سفرهای هوایی امضا کردند که به گفته مایکل، بازار را بر روی شرکت هواپیمایی کم هزینه باز می کند و فرصت های بسیار بیشتری برای مبادلات و دیدارهای دوجانبه فراهم می کند.

اتحادیه اروپا همانند ایالات متحده در اختلاف روسیه با اوکراین بر سر شبه جزیره کریمه و شورشیان بخش شرقی این کشور، از کیف حمایت سیاسی و اقتصادی کرده است.

زلسنکی ضمن درخواست از اتحادیه اروپا برای افزایش تحریم های روسیه، دوباره مخالفت قوی خود را با خط لوله تازه نورث استریم ۲ برای انتقال مستقیم گاز طبیعی روسیه به آلمان از زیر بستر دریای بالتیک که اوکراین را کنار می گذارد، تاکید کرد. کی یف نگران از دست دادن درآمد ۲ میلیارد دلاری عوارض سالانه انتقال گاز از خاک اوکراین و تنزل یافتن جایگاه جهانی خود است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز