با رأی موافق نمایندگان؛

ساز و کار جدید برای جذب کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۸:۳۸:۰۷
کد خبر: ۱۲۴۵۹۹۶
ساز و کار جدید برای جذب کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شد
با موافقت نمایندگان مجلس ساز وکار انتخاب کارشناسان رسمی دادگستری تعیین و شرط نیاز مناطق کشور حذف شد.

به گزارش برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار با 181 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه با ماده 5 طرح مذکور موافقت کردند.

در این ماده آمده است: ‌عبارت «براساس نیاز مناطق کشور» از بند (الف) ماده (7) قانون کانون کارشناسی رسمی دادگستری مصوب 1381/1/18 حذف شده و دو تبصره به عنوان تبصره های (1)و (2) به این بند اضافه می‌شود:

براساس تبصره 1 ماده 5؛ کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (70%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (1%) حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده معرفی می‌شوند. توزیع استانی پذیرفته‌شدگان بر اساس تقاضا یا امتیاز پذیرفته‌شدگان می‌باشد.

نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزارت دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

در تبصره 2 ماده 5 آمده است: ‌برای مشمولین بند «چ» ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (1) حداقل شصت درصد (60%) می‌باشد.

نظر شما