در دیدار هیات پارلمانی کشورمان مطرح شد؛

تاکید رئیس کمیته روابط خارجی سنای پاکستان بر تعمیق روابط با ایران

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۰:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۴۶۰۴۵
تاکید رئیس کمیته روابط خارجی سنای پاکستان بر تعمیق روابط با ایران
رئیس کمیته روابط خارجی در مجلس سنای پاکستان با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در بخش بازرگانی و اقتصادی، گفت: ما خواستار توسعه بیش از پیش مناسبات تهران و اسلام‌آباد هستیم.

به گزارش برنا، خانم سناتور «شیری رحمان» از حزب مردم در دیدار هیات پارلمانی ایران متشکل از رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان، بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی میان دو همسایه تاکید کرد.

در این نشست «احمد امیرآبادی فراهانی» رئیس گروه دوستی در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات همراه و همچنین «محمد سرخابی» معاون سفارت ایران در پاکستان حضور داشتند.

طرفین درخصوص روابط دوجانبه ایران و پاکستان تبادل نظر و بر لزوم تعامل پارلمانی برای تقویت روابط فی مابین تاکید کردند.

سناتور شیری رحمان بر روابط عمیق فرهنگی، تجاری، اقتصادی و دیپلماتیک پاکستان با ایران و وجود مرزهای مشترک طولانی تاکید کرد.

هر دو طرف تمایل جدی یکدیگر را برای لزوم ایجاد روابط دوجانبه قوی در همه زمینه‌ها و همکاری در موضوعات مورد علاقه مشترک اعلام کردند.

اعضای هیات گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس طی سخنان خود اهمیت ارتباطات در منطقه همراه با نیاز به ثبات و صلح را تشریح کردند.

امیرآبادی فراهانی گفت: جمهوری اسلامی ایران مشتاق تعاملات بیشتر با پاکستان از طریق گروه‌های دوستی و پارلمانی است.

خانم «الهام آزاد» نماینده مردم نائین به عنوان عضو گروه دوستی ایران و پاکستان نیز اظهار داشت: زنان نیمی از جامعه ایرانی هستند و نقش به سزایی در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و تجاری در ایران دارند.

وی افزود: نقش والای زن بر مبنای انسان‌سازی است که در نظام بین الملل ضرورت دارد. همچنین نیاز به وحدت بین جامعه مسلمین و تقویت جایگاه زنان در این جوامع است.

آزاد تاکید کرد که مرزهای طولانی و مشترک ایران و پاکستان می‌تواند زنان دو کشور را به یکدیگر نزدیک نماید. حضور زن ایرانی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با حفظ کرامت بانوان، الگوی خوبی برای مسلمانان جهان می‌تواند باشد.

 

«محسن پیرهادی» نماینده تهران نیز گفت: خانم بینظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان از حزب مردم در ایران مورد احترام است و شما به عنوان ریاست کمیته روابط خارجی در مجلس سنا می‌توانید نقش موثری در تثبیت و تقویت روابط فیمابین را برعهده داشته باشید.

«اسماعیل حسین زهی» نماینده زاهدان گفت: با توجه به مرز مشترک ۹۵۰ کیلومتری، اشتراکات فراوان بین دو ملت وجود دارد که لازم است با تحکیم تعاملات در حوزه سیاست خارجی، دو کشور همسایه را بیشتر به یکدیگر نزدیک کنیم.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود تا پارلمان در بحث سیاست خارجی ورود کند و از این جایگاه می‌توان در بخش توسعه تجارت مشترک با توجه به مرز مشترک استفاده بیشتری به عمل آورد.

«ملک فاضلی» نماینده سراوان نیز گفت: رابطه دو کشور به مرحله راهبردی رسیده و با توجه به مشترکات و مرزهای دو کشور توانسته‌ایم تماس خود را بین آحاد مردم به ارتباط قلبی برسانیم.

براساس این گزارش، اعضای هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان قرار است امروز و در سومین روز از سفر خود به پاکستان با رئیس مجلس این کشور و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی دیدار کنند. 

هیات کشورمان روز گذشته نیز با سناتور «طلحه محمود» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس سنای این کشور دیدار و پیرامون افزایش دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور همسایه رایزنی کرد.

نظر شما