رئیس کمیته روابط خارجی مجلس:

مداخلات خارجی هیچ گاه به نفع حکومت‌ها و ملت‌ها تمام نشده است/ آذربایجان و رهبرانش از تحولات و بحران‌های منطقه‌ای عبرت بگیرند/ ناآرامی در مرزهای شمال غرب کشور به نفع ایران و آذربایجان نیست

۱۴۰۰/۰۷/۲۳ - ۱۱:۴۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۴۶۶۲۴
مداخلات خارجی هیچ گاه به نفع حکومت‌ها و ملت‌ها تمام نشده است/ آذربایجان و رهبرانش از تحولات و بحران‌های منطقه‌ای عبرت بگیرند/ ناآرامی در مرزهای شمال غرب کشور به نفع ایران و آذربایجان نیست
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: آذربایجان و رهبرانش قطعا این هوشیاری را دارند که از تحولات و بحران‌های منطقه‌ای عبرت بگیرند، مداخلات خارجی هیچ گاه به نفع حکومت‌ها و ملت‌ها تمام نشده است.

«عباس گلرو»، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با «تحولات اخیر در آذربایجان» گفت: تحولات آذربایجان یک امر عادی است و در امتداد بحران ریشه‌ای قره‌باغ نیست. چند جنگ بین ارمنستان و آذربایجان در قره‌باغ اتفاق افتاد اما جنگ اخیر حکایت از یک وضعیت جدید و مداخلات خارجی داشت. مداخلات صریح چند کشور منطقه که با تحریک الهام علی‌اف بحران ایجاد کرد، منجر به بروز اتفاقات اخیر و موضع آذربایجان برابر ایران شد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ادامه داد: آذربایجان و رهبرانش قطعا این هوشیاری را دارند که از تحولات و بحران‌های منطقه‌ای عبرت بگیرند، مداخلات خارجی هیچ‌گاه به نفع حکومت‌ها و ملت‌ها تمام نشده پس با این توصیف آذربایجان باید مراقب باشد با جذب مداخلات خارجی یا فراهم کردن بستر مداخلات خارجی، کشور خود را طعمه یک حریق نکند.

گلرو بیان کرد: مداخلات بیگانگان در اثر عدم درایت رهبران یا حاکمان در مقاطعی سبب تبدیل این کشورها به سرزمین سوخته شد، مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود مداخلات بیگانگان را محکوم کردند. نقش منطقه‌ای برخی کشورها که در سوریه نیز بحران‌ساز بودند، موجب شد که صدها نفر از مردم سوریه کشته شوند و سوریه به شهر نیمه سوخته تبدیل شود. ما نیز از اینکه برخی کشورهای مدام به تاریخ مراجعه می‌کنند و دردسر می‌آفرینند، گلایه داریم. جمهوری اسلامی ایران در جریان حفظ منافع ملی سوریه و عراق هم نشان داد که محکم ایستاده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد: ناآرامی در مرزهای شمال غرب کشور به نفع ایران و آذربایجان نیست و به همین دلیل در بحران اخیر قره‌باغ نیز ایران، نقش سازنده‌ای ایفا کرد. به خطر افتادن منافع اقتصادی، مرزی، سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی طبیعتا به نفع کشورها و ملت ها نیست. اگر الهام علی‌اف از تجربیات گذشته استفاده کند و با هوشیاری مانع مداخله بیگانگان و کشورهای فرامنطقه‌‌ای شود، به زودی شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود.

انتهای پیام/ 4

نظر شما