گفتگو نیروهای دریایی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره خلیج‌ فارس

۱۴۰۰/۰۷/۲۳ - ۱۱:۵۴:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۶۹۲۱
گفتگو نیروهای دریایی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره خلیج‌ فارس
یک گزارش جدید از پایگاه "برکینگ دیفنس" نشان می‌دهد مجموعه‌ای دیدارها و جلسات میان نیروی دریایی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد خلیج فارس و دریای سرخ متمرکز شده است.

به گزارش  برنا از "اسپوتنیک"، هفته گذشته، براد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و با بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، آویو کوهاوی، فرمانده ارتش این رژیم، دیوید سار سلاما، فرمانده نیروی دریایی اسرائیل و سایر افسران عالی رتبه نیروی دریایی این رژیم دیدار کرد.  

تمرکز اصلی جلسات نحوه مهار و مقابله با ایران در منطقه بود. دو نیروی دریایی آمریکا و رژیم صهیونیستی چگونگی مقابله با قایق‌های تهاجمی سریع و بدون سرنشین ایران را بررسی کردند.  

یک منبع اسرائیلی به رسانه‌ها گفت آمریکا و رژیم صهیونیستی "کانال‌های باز" ایجاد کرده‌اند که به دو نیروی دریایی اجازه می‌دهد در عملیات ترکیبی شرکت کنند.  

این دیدارها بخشی از طرح آمریکا برای انتقال مسولیت برای رژیم صهیونیستی از ستاد فرماندهی اروپا به ستاد ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» است. بر اساس این تحول، مکان رزمایش‌های مشترک دریایی رژیم صهیونیستی با آمریکا از مدیترانه به دریای سرخ، خلیج فارس و اقیانوس هند منتقل می‌شود.  

با توجه به اهمیت بیشتر توانمندی نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در سناریوی نظامی آن، افزایش توانایی‌های نیروی دریایی بخش زیادی از بودجه دفاعی این رژیم را به خود اختصاص داده است.  

رژیم صهیونیستی اخیرا کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های آلمانی را خریداری کرده است. این رژیم رزمناوهای کوروت ۶ و زیردریایی دلفین ۲ را در اختیار گرفته است.

نظر شما