معاون اجرایی رئیس جمهوری مشکلات شهرستان های ممسنی و رستم را بررسی کرد

۱۴۰۰/۰۷/۲۳ - ۱۲:۵۸:۱۰
کد خبر: ۱۲۴۶۹۵۳
معاون اجرایی رئیس جمهوری مشکلات شهرستان های ممسنی و رستم را بررسی کرد
سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری در قالب هفتمین سفر استانی هیات دولت، پنجشنبه مسائل و مشکلات شهرستان های ممسنی و رستم در غرب استان فارس را بررسی کرد.

به گزارش برنا، جلسه شورای اداری مشترک ممسنی و رستم با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، نماینده دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسؤلان دو شهرستان، در سالن امیرکبیر شهر نورآباد ممسنی برگزار شد.

در این نشست مشکلات مردم دو شهرستان و مهمترین مطالبات آنان از دولت توسط ائمه جمعه، نماینده مجلس و فرمانداران دو شهرستان بیان شد.

فراوانی محرومیت در دو شهرستان تاریخی و نخبه پرور ممسنی و رستم، فقر و بیکاری، کمبود زیرساخت ها در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و کشاورزی و آبخیزداری، احیای مجدد کارخانه قند ممسنی، تکمیل و راه اندازی سد پارسیان و پتروشیمی ممسنی و افزایش امکانات در حوزه بهداشت و درمان و حل مشکل مسکن و ازدواج جوانان از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه به نمایندگی از مردم مطرح شد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در این نشست اظهار داشت: هدف از سفر آیت الله رئیسی به استان فارس که با اشتیاق زیادی از سوی مردم رصد و پیگیری می شود، در نگاه اول دیدار و ارتباط با مردم و از سوی دیگر شنیدن حرف مردم و رسیدگی به مشکلاتشان و پای درد و دل آنان نشستن و علاج کردن درد و آلام مردم عزیز و فهیم و بزرگوار این مرز و بوم است.

مرتضوی نظارت بر عملکرد مسؤولان و شناسایی گلوگاه هایی که مانع خدمات عادلانه شده است و رفع مشکلات را نیز، از دیگر اهداف این سفر برشمرد.

وی افزود: از نگاه رئیس جمهوری، مردم حاکم هستند و مسؤولین محکوم، حاکمیت مردم را حق می‌داند و دولت مردان را صاحب تکلیف معرفی می‌کند.

نماینده ویژه دولت در سفر به ممسنی و رستم، ادامه داد: از منظر رئیسی مردم حق سؤال کردن، بیان مشکلات و اظهار نظر دارند و مسؤولین مکلف به پاسخ گویی هستند؛ همان سیره انبیا و ائمه اطهار(ع) و روش و منش حضرت امام(ره) که فرمودند اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که رهبر بگویید واین منش کریمانه و بزرگوارانه مقام معظم رهبری در رصد و حل مشکلات مردم است.

وی خطاب به مدیران اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی مردم ولی نعمت اند و بنا به تعبیر اداری، مردم ارباب رجوع اند و مسؤولین باید پاسخگو باشند، لذا از این منظر ارتباط با مردم شرط زمامداری است. 

مرتضوی گفت: شنیدن سخن مردم وظیفه زمامداران است و حل مشکلات مردم از نظر مکتب اسلام و از نظر قانون اسلامی و در نگاه مقام معظم رهبری تکلیف همگانی مخصوصا مدیران است، حال سوال این است چرا بعضی وقت ها فاصله می گیریم و مشکلات بر مدیران غلبه می‌کند و البته پاسخ مشخص است عدم توکل به خدا، عدم عمل به آموزه های دینی، عدم اخلاق و نیت پاک در حل مشکلات مردم و رسیدگی به امور آنان و دلبستگی به مناصب دنیایی. 

معاون اجرایی رئیس جمهوری در ادامه با بیان شرایط خاص کشور با وجود تحریم و برخی مشکلات گفت: بنا نیست تحریم ها ما را به ستوه بیاورد، ما با وجود تحریم توفیقات قابل توجهی داریم؛ در صنعت دفاعی که صد در صد تحریم هستیم و همچنین در صنعت هسته ای که شدیدا در تحریم قرار داریم همواره موفق هستیم و گام رو به جلو بر می داریم، چون اراده و اخلاص بالا است و هدف جز رضای خدا چیز دیگری نیست.

 نماینده ویژه رئیس جمهور در نشست شورای اداری مشترک ممسنی و رستم با ابراز امیدواری از آینده پیش رو گفت: در برخی حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد اما دلیلی برای تسلیم شدن نداریم چون برای ما روشن است از تهدیدها فرصت بسازیم.

وی افزود: ما الگوهای موفق در مسیر رشد تعالی و حل مشکلات داریم، مگر وقتی سردار سلیمانی داعش را با تمام عقبه اش در کنار ضریح حضرت زینب(س) و دردانه امام حسین(ع) بیرون کرد و سوریه را آزاد ساخت، تعادلی بین امکانات طرفین وجود داشت؟

معاون رئیس جمهور گفت: هر جا اراده و اتحاد و اخلاص باشد کارها پیش می رود و ما در کشوری که واجد اقلیم و امکانات است اگر تسلیم مشکلات شویم، حتما باید خودمان را مذمت کنیم.

وی بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین موضوعات مطرح شده توسط نماینده شما، تکمیل و بازسازی محور شیراز اهواز است که حتما منابع مناسب برای آن پیش بینی و به مدد الهی مشکل این محور مواصلاتی مهم جنوب کشور حل خواهد شد.

مرتضوی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم، بحث سد پارسیان است که حتما پیگیر خواهیم بود و مشکل را حل خواهیم کرد.

وی گفت: تا جایی که می‌دانیم این منطقه روان آب های خوبی دارد و حتما باید این آب ها مهار شوند چه با سد چه با آب خوان و امیدواریم با تکمیل سد پارسیان، مردم این منطقه از برکات آن نیز منتفع شوند.

مرتضوی به مطالبات مردم ممسنی و رستم در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: سرانه تخت بیمارستانی ممسنی بزرگ تقریبا نزدیک به سرانه است و بیمارستان ۶۴ تخت خوابی رستم که از نزدیک ملاحظه کردیم و البته از دور بهتر بود، نیاز به توجه جدی دارد.

وی از پیش بینی پنج میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان سخن گفت و افزود: امید داریم در بازه زمانی ۴۰۰ تا ۴۰۱ این بیمارستان به بهره برداری برسد و مردم از خدمات این مجموعه نیز بهره ببرند.

فرستاده رئیس جمهور به ممسنی و رستم، در ادامه با تاکید بر تلاش دولت در حوزه مسکن اضافه کرد: ما برای مسکن دار کردن مردم و جوانان هیچ مانعی نداریم و در این سفر نیز مشکل تعداد قابل توجهی از مردم در حوزه مسکن حل می‌شود و معتقدیم هر جا مسکن رونق پیدا کند حتما اشتغال هم توسعه و نرخ بیکاری نیز کاهش پیدا می‌کند.

معاون اجرایی رئیس جمهوری بیان داشت: بحث پتروشیمی را به جد پیگیری می‌کنیم، در جلسات دولت در مورد چند پتروشیمی تصمیم گرفته شد که امیدواریم این پتروشیمی هم در این لیست قرار گرفته باشد.

نظر شما