نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با برنا:

با حفظ ارزش‌های حاکم بر انقلاب باید تجدیدنظری در سیاست خارجی ما صورت بگیرد

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۱۳:۳۶:۱۷
کد خبر: ۱۲۴۷۰۱۶
با حفظ ارزش‌های حاکم بر انقلاب باید تجدیدنظری در سیاست خارجی ما صورت بگیرد
نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: تصور من این است که دولت به این نتیجه رسیده باید به نوعی مذاکرات را ادامه بدهد و به نتیجه برسد.

«مهرداد بائوج لاهوتی»، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با ادامه مسیر برجام در دولت جدید و چشم انداز روابط خارجی ایران گفت: ما چهل سال مسیری را در سیاست خارجی دنبال کردیم و این فقط بحث این دولت نیست بلکه هر دولتی که بر سر کار بیاید، باید در سیاست خارجی ما تجدیدنظر صورت بگیرد. البته این بدین معنی نیست که ارزش‌های حاکم بر انقلاب نادیده گرفته شود چون عده‌ای تا حرفی می‌زنی تصور می‌کنند ما می‌خواهیم ارزش‌های حاکم بر انقلاب را نادیده بگیریم. با حفظ ارزش‌های حاکم بر انقلاب باید تجدیدنظری در سیاست خارجی ما صورت بگیرد.

او تاکید کرد: ما بدون تعامل با دنیا نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم. این چهل سال نشان داد باید با دنیا ارتباطاتی صحیح و منطقی برقرار کنیم. نگاه یک سویه به شرق خود یک آسیب است و زمینه‌های سوءاستفاده را بوجود می‌آورد. تجربه نشان داده هر دولتی در راس کار باشد، باید نگاه به شرق و غرب را در کنار هم داشته باشد و تقویت کند.

بائوج لاهوتی تصریح کرد: به نظر من دولت آقای روحانی راه را باز کرد. شاید عده‌ای ایراداتی به ایشان وارد کنند ولی در مجموع برجام اراده‌ای ملی و فهمی مشترک بود که صورت گرفته و اگر فایده‌ای برای ما نداشت، تمام قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران لغو نمی‌شد.

نماینده دوره‌های هشتم تا دهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ترامپ تلاش زیادی کرد تا در شورای امنیت علیه ایران قطعنامه‌ای تصویب کند ولی نتوانست. بالاخره این‌ها را باید به پای نظام بگذاریم، چرا می‌گوئیم این دولت و آن دولت؟ برجام یک فهم و اراده مشترک نظام بود و به نظر من دولت فعلی می‌تواند به خوبی از این فضا استفاده کند. این راهی است که تا حدود زیادی هموار شده، البته اختلافاتی در دوره ترامپ بوجود آمد اما امروز این زمینه وجود دارد.

بائوج لاهوتی در پایان گفت: تصور من این است که دولت به این نتیجه رسیده باید به نوعی مذاکرات را ادامه بدهد و به نتیجه برسد. به نظر من راه نجات اقتصاد ما در گرو لغو تحریم‌هاست. امروز به‌خاطر شرایط تحریم کشور را گران اداره می‌کنیم. نباید خودمان را گول بزنیم. بله ما در مقابل تحریم‌ها مقاوم هستیم؛ همه این‌ها درست است و کشور ایران قدرتمند است ولی قبول کنید ما امروز هواپیما که نمی‌توانیم بخریم هیچ، قطعاتش را هم به زحمت و به قیمتی بسیار گران تهیه می‌کنیم. تا با دنیا تعامل سیاسی نداشته باشیم تعامل اقتصادی هم نمی‌توانیم داشته باشیم.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
پرونده ویژه