موضع ترکیه در برابر طالبان مشخص شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۰۹:۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۴۷۱۹۵
موضع ترکیه در برابر طالبان مشخص شد
مولود چاووش اوغلو روز جمعه در دیدار با هیات طالبان اعلام کرد، ترکیه آماده است طالبان را برای جلوگیری از وقوع بحران در افغانستان کمک کند، اما حکومت آن‌ها را در شرایط کنونی به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش برنا از طلوع نیوز، چاووش اوغلو ‌وزیر خارجه ترکیه گفت، در دیدار با هیأت طالبان در باره تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق زنان و دختران گفت‌وگو کرده است.  

وی افزود: ما بار دیگر به آنان گفتیم که برای اتحاد و انسجام، حکومت آنان باید فراگیر باشد. ما یکبار دیگر درباره اهمیت به کارگیری همه اقشار در حکومت به آنان توضیح دادیم.

وی تصریح کرد، در این دیدار  در زمینه آموزش زنان، کودکان، دختران و پیوستن زنان افغانستان به نیروی کار توصیه‌هایی به طالبان داشته و اعلام کردیم که این را به عنوان پیش‌شرط غرب یا به عنوان خواسته آن‌ها نبینید.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه کابینه موقت طالبان نیز گفت، هیأت امارت اسلامی به رهبری امیرخان متقی در دیدار با مقام‌های ترکیه بر روابط دیپلماتیک، کمک‌های بشردوستانه و از سرگیری پرواز شرکت‌های هوایی این کشور تاکید کرد.  

ترکیه نیز آزاد سازی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان را مورد تاکید قرار داد.

دیدار سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان با مقام‌های ترکیه در آستانه سفر وزیران خارجه شماری از کشورهای اسلامی به افغانستان انجام شده است.

همچنین قرار است هیأتی از افغانستان در هفته آینده برای دیدار با مقام‌های ازبکستان به این کشور سفر کند.

نظر شما