رژیم صهیونیستی نگران‌تر از پیش

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۰۹:۲۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۴۷۲۰۳
رژیم صهیونیستی نگران‌تر از پیش
روزنامه عبری زبان "معاریو" اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونسیتی نگرانند که سودان به تدریج از توافق عادی‌سازی روابط با این رژیم خارج شود.

به گزارش برنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین،این روزنامه افزود که مسئولان دولت آمریکا اخیرا دیدارهایی با مقامات سودانی به منظور بررسی جزئیات توافق عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی و جلوگیری از خروج سودان از این توافق داشتند.

به گفته این روزنامه، دولت آمریکا فشارهایی بر مسئولان سودانی وارد کرده تا بتواند در نهایت آن‌ها را وادار به امضای رسمی توافقنامه نهایی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نماید.

معاریو به نقل از دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی عنوان کرد که مذاکرات مقامات آمریکایی با مسئولان سودانی با هدف حل تمامی مسائل و اختلافاتی که موجب تاخیر در امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط شده، پیشرفت‌هایی داشته است.

این روزنامه افزود که توافقنامه عادی‌سازی روابط بین تل آویو و خارطوم در روزهای پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ امضا شد و سودان در آن زمان اعلام کرد که بعدا توافقنامه‌های مرتبط با آن را نیز با این رژیم به امضا می‌رساند اما تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

معاریو بیان کرد که سودان در مقابل خارج شدن نامش از لیست کشورهای حامی تروریسم وزارت خارجه آمریکا توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به امضا رساند و وزیر دادگستری سودان این توافقنامه را با آمریکا امضا کرده است.

مخالفت سودان با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

این در حالی است که وزارت خارجه سودان روز جمعه با تصمیم موسی فکی محمد رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا مبنی بر موافقت با عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر قبل از مشورت با کشورهای عضو اعلام مخالفت کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پذیرش عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا بدون مشورت با کشورهای عضو، بر خلاف اصول و مبانی این اتحادیه است.

پیشتر رژیم صهیونیستی در سازمان وحدت آفریقا مقام ناظر را به دست آورده بود اما پس از انحلال این سازمان در سال ۲۰۰۲ و تبدیل آن به اتحادیه آفریقا، تلاش های این رژیم برای ادامه عضویت آن به عنوان ناظر بی‌نتیجه مانده بود.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز