نماینده مردم شیراز در مجلس:

سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌ها می‌تواند خنثی کننده بسیاری از توطئه‌های دشمنان باشد/ با حضور رئیس‌جمهور در استان‌های مختلف به مصوبات توجه بیشتری خواهد شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۰۴:۳۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۷۵۱۴
سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌ها می‌تواند خنثی کننده بسیاری از توطئه‌های دشمنان باشد/ با حضور رئیس‌جمهور در استان‌های مختلف به مصوبات توجه بیشتری خواهد شد
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: حضور رئیس جمهور و وزرا در استان‌های مختلف کمک می‌کند تا گره‌ها و موانع موجود در نقاط مختلف کشور برطرف و عملا تصمیمات منجر به نتیجه شود.

«جعفر قادری»، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با «اهمیت سفرهای استانی رئیس‌جمهور» گفت: از مولفه‌های موفقیت در هر دولتی میزان ارتباط آن دولت با مردم است. هر چقدر رابطه با مردم نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر باشد ضریب آگاهی دولتمردان از عمق مشکلات و چالش‌ها بیشتر می‌شود. با حضور رئیس‌جمهور در استان‌های مختلف به مصوبات توجه بیشتری خواهد شد و بر اساس، گزارش‌های معمول و متداول در هیات دولت تصمیم‌گیری می‌شود. این سفرها سبب خواهد شد مردم نیز در انتقال مشکلات و نقدها با رئیس‌جمهور راحت‌تر باشند و در یک گفت‌وگوی مستقیم به بیان مشکلات موجود بپردازند. 

او در ادامه افزود: وقتی دولت نمی‌تواند هزینه‌های بخش عمرانی و هزینه‌های جاری را پرداخت کند طبیعی است که نباید انتظار داشته باشیم مشکلات موجود در استان‌ها در مدت زمان کوتاهی مرتفع شود. نفس حضور وزرا و رئیس‌جمهور در میان مردم بسیار حائز اهمیت است. زمانی‌که وزرا و رئیس جمهور در میان مردم حضور پیدا می‌کنند، با پرخاش مردم روبرو می‌شوند، مردم تا جان‌شان به لب نرسد پرخاش و توهین نمی‌کنند اما بعضا در جلساتی شاهد هستیم مردم با تندی پرخاش می‌کنند که این نشان دهنده وجود یک معضل و مشکل جدی است زیرا بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در عوض تاثیرگذاری، فعالیت واحدهای تولیدی را قفل کردند و سبب شده‌اند مجموعه‌های مختلف با مشکل روبرو شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس یازدهم بیان کرد: حضور رئیس جمهور و وزرا در استان‌های مختلف کمک می‌کند تا گره‌ها و موانع موجود در نقاط مختلف کشور برطرف شود و عملا تصمیمات، منجر به نتیجه شود. رئیس‌جمهور در سفرهای استانی به ارتباط با استانداران بسنده نکند و حتی با مدیران کل و فعالان اقتصادی در ارتباط باشند. باید مردم جرات و جسارت این را پیدا کنند تا مسائل خود را بدون واسطه با مسئولین ذیربط در میان بگذارند و عملا شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که گره‌گشایی از مشکلات مردم صورت  بگیرد. سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها می‌تواند خنثی کننده بسیاری از توطئه‌های دشمنان باشد.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
پرونده ویژه