رزمایش نظامی چین و روسیه؛ نمایشی در برابر تهدیدها

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۲۰:۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۸۱۰۰
رزمایش نظامی چین و روسیه؛ نمایشی در برابر تهدیدها
رزمایش نظامی چهار روزه روسیه و چین در آب های بین المللی دریای ژاپن که در آن دو کشور نابودی مین های شناور دشمن با آتش توپخانه را تمرین کردند، نمایش توان دفاعی مسکو و پکن در برابر تهدیدهای مشترک است.

به گزارش برنا، این رزمایش جنگی بخشی از همکاری دریایی بین دو کشور است که از ۱۴ تا ۱۷ اکتبر / ۲۱ تا ۲۴ مهر / اجرا شد.

مسکو و پکن طی سالهای اخیر در شرایطی که روابط آنها با غرب تیره شده، روابط نظامی و دیپلماتیک نزدیک تری برقرار کرده اند و برگزاری این رزمایش هم در این چارچوب صورت گرفته است.

نیروهای دریایی روسیه و چین در این  رزمایش مجهزترین کشتی های جنگی، زیردریایی ها، مین روب ها،  قایق های موشکی و یدک کش های نجات را بکار گرفته اند.

بر اساس گزارش ها، دو ناوشکن، یک زیردریایی و دو شناور از سوی پکن برای شرکت در این رزمایش، به دریای ژاپن اعزام شده بودند.

نیروی دریای روسیه نیز با مشارکت یک ضد زیر دریایی، دو ناوچه، دو مین روب، یک زیردریایی، یک قایق موشک انداز و یک یدک کش امدادی در این رزمایش شرکت داشت.

روزنامه گلوبال تایمز گزارش کرده است، چین در این رزمایش برای اولین بار از ناوشکن پیشرفته جدید تیپ ۰۵۵ خود استفاده کرده است.

در این رزمایش، نیروهای دو کشور مانور تاکتیکی مشترک، پشتیبانی ضد مین، شلیک آتش توپخانه به اهداف دریایی و جستجو و مسدود کردن زیردریایی های فرضی دشمن در منطقه تعیین شده را تمرین کردند.

در این مانور دریایی، ملوانان مسائل مربوط به پیوستن به پدافند ضد خرابکاری، ضد زیردریایی، ضد شناور و ضد هوایی را هم بررسی کردند.

علاوه بر این، در این رزمایش تمرینات توپخانه ای با انواع مختلف اهداف سطحی، زیر آبی و هوایی تمرین شد.

 رزمایش مشترک روسیه و چین برای اولین بار در آگوست ۲۰۰۵ انجام شد اما از سال ۲۰۱۲، تمرینات دریایی سالانه با هدف تقویت آمادگی رزمی روسیه و چین برای مقابله مشترک با تهدیدها هر سال برگزار شده است به طوری رزمایش امسال نهمین رزمایش مشترک دو کشور بود.

گزارش حاکی است، چنین رزمایش‌هایی اگرچه در گذشته هم برگزار شده، اما این نخستین بار است که چین جنگنده‌های ضدزیردریایی و ناوشکن‌های بیش از ۱۰ هزارتنی خود را برای رزمایشی خارج از این کشور اعزام می‌کند.  

کارشناسان می گویند مانورهای دریایی مشترک چین و روسیه، نشان می دهد که دریانوردان دو کشور می توانند وظایف خود را در منطقه ای دشوار مانند دریای ژاپن و آب های بین المللی انجام دهند.

آنها می گویند رزمایش دریایی مذکور که با هدف تقویت قابلیت همکاری بین دو نیروی دریایی انجام می شود، یک سیگنال سیاسی واضح مبنی بر اتحاد نظامی چین و روسیه و تقویت همکاری های نظامی میان دو کشور را به ایالات متحده و متحدانش در منطقه می رساند.

کارشناسان نظامی به روزنامه گلوبال تایمز چین گفته اند، چنین رزمایش هایی علاوه بر اینکه سطح بالای اعتماد راهبردی دو طرف را به نمایش می‌گذارد، در بحبوحه تلاش غرب برای ایجاد اتحادهایی مانند پیمان آکوس و پنچ چشم، توان دفاعی پکن و مسکو در مقابله با تهدیدات امنیتی دریایی و محافظت از صلح و ثبات منطقه را نشان می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز