آمریکا استفاده از ابزار تحریم را محدود مى کند

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۲۰:۴۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۴۹۲۳۶
آمریکا استفاده از ابزار تحریم را محدود مى کند
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است با تغییر سیاست خارجی این کشور، استفاده از تحریم‌ها به عنوان ابزار فشار را محدود کند.

به گزارش برنا از "وال استریت ژورنال"، این تغییر سیاست پس از استفاده بیش از حد دولت‌های پیشین آمریکا از ابزار تحریم و بی‌اثر شدن آن‌ها انجام می‌شود.  
مقامات آمریکایی در وزارت خزانه داری آمریکا پس از یک بررسی ۹ ماهه اعلام کردند تحریم‌ها همچنان یک ابزار مهم در سیاست آمریکا باقی خواهد ماند اما باید بهینه شوند.  
مقامات آمریکایی افزودند فرآیند بررسی بین سازمانی برای تحریم‌ها بر احتمال آسیب‌های ناخواسته آن‌ها به گروه‌های آسیب پذیر، مقاومت متحدان و دیگر پیامدهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی متمرکز خواهد شد و این موارد را بیشتر مورد ارزیابی قرار خواهد داد.  
وال استریت ژورنال نوشت: این تحول یک تغییر اساسی در سیاست خارجی آمریکا را نشان می‌دهد و پس از استفاده بیش از حد دولت‌های پیشین این کشور برای اجبار کشورها به تامین منافع آمریکا این کشور انجام می‌شود.  
در دو دهه گذشته تعداد تحریم‌های آمریکا علیه دولتها، شرکتها و مقامات سایر کشورها ده برابر شده است. دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا بیشترین تحریم‌ها را علیه سایر کشورها وضع کرد.  
وال استریت ژورنال افزود: بسیاری از کشورهای خارجی از جمله متحدان آمریکا استفاده از تحریم‌ها را مورد انتقاد قرار داده و از آن‌ها به عنوان یک سیاست بد یاد کرده‌اند.  
حامیان تحریم‌ها همچنین اثربخشی این تحریم‌ها را زیر سوال برده و نگران تضعیف قدرت جهانی آمریکا و ایجاد سیستم‌های مالی جایگزین مانند رمزارزها هستند.  
تعدادی دیگر به بی‌اثر بودن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در مساله برنامه هسته‌ای، تغییر حکومت در ونزوئلا، توقف برنامه موشکی کره شمالی و محدود کردن روسیه اشاره کرده‌اند.  
آدویال آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا که رهبری بررسی تحریم‌های دولت بایدن را بر عهده داشته است گفت رویکرد جدید به منظور "اطمینان از موثر بودن تحریم‌ها به عنوان ابزار امنیت ملی" انجام می‌شود.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز