امام جمعه پیرانشهر:

دشمنان از اختلافات برای ایجاد تفرقه بین مذاهب سوء استفاده می کنند

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۰۸:۵۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۴۹۳۲۴
دشمنان از اختلافات برای ایجاد تفرقه بین مذاهب سوء استفاده می کنند
امام جمعه پیرانشهر تاکید کرد: دشمنان از اختلافات مذاهب سوء استفاده می کنند تا بر آنها نفوذ پیدا کرده و آنها را به جان هم ‌اندازند. تنها راه مقابله با آنها این است که همه اقوام و مذاهب اسلامی با هم متحد باشند و از این نظام جمهوری اسلامی محافظت کنند.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر، صبح چهارشنبه 28 مهر در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: نظام سلطه همیشه به فکر این است که چگونه سلطه خود را بر کشورها ادامه دهد و در این زمینه آنها از هر راهی برای سلطه بر کشورهای مستقل استفاده می‌کنند. مردم باید بفهمند که هدف سلطه نابودی مسلمانان است. آنها به فکر منافع خود هستند و به منافع هیچ کشوری اهمیت نمی دهند. آنها نمی‌خواهند هیج کشور مستقل مسلمان به منافعش برسد و در کشورها بحران ایجاد می کنند و مردم را به جان هم می‌اندازند.

وی افزود: دشمنان با ایجاد اختلاف و فتنه می خواهند مردم را به تفرقه و اختلاف سرگرم کنند و خودشان بر آنها مسلط شوند. پس مسلمانان باید تلاش کنند که در برابر سلطه ایستاده و نگذارند که آنها به سلطه خود ادامه دهند  و برسیاست، اقتصاد و فرهنگ کشورشان مسلط شوند.

ماموستا محمودی با اشاره به اشغال عراق و افغانستان توسط آمریکا گفت: دشمنان در عراق تروریسم را ترویج دادند و قسمتی از خاک عراق را هم توسط داعش اشغال شد اما آمریکایی ها به جای اینکه کمک کنند به داعش کمک می کردند تا به این تروریسم ادامه دهند. در افغانستان نیز قبل از حادثه 11 سپتامبر این کشور را به بهانه مبارزه با تروریسم اشغال کردند اما دیدیم که در 20 سال اشغال صدها هزار نفر به قتل رسیدند و هزاران نفر از خانه و کاشانه خود آواره شدند و بعد از 20 سال اشغال، مردم افغانستان اکنون در فقر و فلاکت به سر می برند.

ماموستا محمودی با بیان آیه شریفه  «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» گفت: ایران اسلامی به مفهوم این آیه عمل کرده است و نیروی نظامی این کشور بقدری قوی است که دشمن نمی تواند فکر حمله را بکند. مسلمانان نیز هرگز نباید اجازه دهند که کافران و ظالمان بر کشورشان سلطه داشته باشند. چرا که خداوند متعال می فرماید: «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» هرگز خداوند برای کافران سلطه بر مومنین قرار نداده است. مسلمانان باید در برابر کافران و ظالمان بایستند و با هم متحد شوند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از اختلافات مذاهب گوناگون سوء استفاده می کنند تا بر آنها نفوذ پیدا کرده و آنها را به جان هم ‌اندازند. تنها راه مقابله با آنها این است که همه اقوام و مذاهب اسلامی با هم متحد باشند و از این نظام جمهوری اسلامی محافظت کنند چرا که این نظام استقلال و حاکمیت دینی را می خواهد و حامی مستضعفان در جهان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز