یمن:

حمله موشکی به جیزان عربستان ۳۵ زخمی و کشته برجای گذاشت

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۲۰:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۰۱۹۵
حمله موشکی به جیزان عربستان ۳۵ زخمی و کشته برجای گذاشت
سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب گزارش داد، یک عملیات ویژه موشکی به شهر جیزان در جنوب عربستان، ۳۵ کشته و زخمی نظامی برجای گذاشت.

به گزارش برنا، از رسانه‌های یمنی، یحیی سریع افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به یاری خداوند شب گذشته موفق شدند که با پنج موشک بالستیک مقر فرماندهی، انبار سلاح و مهمات و آشیانه بالگردهای آپاچی را هدف قرار دهند.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت تصریح کرد، در میان کشته و زخمی‌ها، چند افسر، خلبان بالگرد نیز دیده می‌شود.

سریع این حملات را پاسخی به جنایت‌های متجاوزان و حملات مکرر هوایی آنان و محاصره ظالمانه یمن دانست و گفت: هرچقدر آنها به تشدید حملات هوایی و سرکشی ادامه دهند و حلقه محاصره یمن را تنگ‌تر کنند، حملات ما دردناک‌تر و وسیع‌تر خواهد بود.

وی ۲۰ مهرماه نیز از آزادسازی ۶۰۰ کیلومتر دیگر از استان مأرب در عملیاتی موسوم به «طلوع پیروزی» خبر داد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما