در تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی با حضور وزیر کشور

خراسان رضوی می تواند با تکیه به ظرفیت‌های خویش، خود را اداره کند

۱۴۰۰/۰۷/۳۰ - ۱۱:۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۰۳۰۱
خراسان رضوی می تواند با تکیه به ظرفیت‌های خویش، خود را اداره کند
وزیر کشور تاکید کرد: خراسان همیشه در تاریخ ما درخشیده و در ظهور هم خواهد درخشید. خراسان باید برپاخیزد و بگوید نه تنها خود را با قدرت اداره می کنم، بلکه کمک می کنم برای اداره سایر مناطق؛ این روحیه حتماً ان شاا... در مدیران ما هست و باید باشد و باید تقویت بشود و اینچنین کشور امام زمان را بسازیم.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی عصر پنج شنبه  ۲۹ مهر ماه، در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان همیشه در تاریخ ما درخشیده و در ظهور هم خواهد درخشید. خراسان باید برپاخیزد و بگوید نه تنها خود را با قدرت اداره می کنم، بلکه کمک می کنم برای اداره سایر مناطق؛  این روحیه حتماً ان شاا... در مدیران ما هست و باید باشد و باید تقویت بشود و اینچنین کشور امام زمان را بسازیم.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی گفت: اگر این استان و در این شهر که وجود مقدس حضرت رضا(ع) به عنوان مظهر علم در آن آرام گرفته، مهد تمدن نباشد، به نظر نمی رسد چنین ظرفیتی در جای دیگری وجود داشته باشد. کجا بهتر از این خاک ظرفیت این را دارد که شکل دهنده به تمدن اسلامی باشد.
وحیدی تصریح کرد: خراسان رضوی استانی الهام بخش برای کل دنیا و محقق کننده آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است. پس مسئولیت داشتن در این استان بسیار سنگین است چون هر اقدام مثبتی که در این استان انجام می شود، بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری می تواند در جهت شکل گیری جامعه اسلامی و نهایتا زمینه سازی ظهور به حساب آید.
وزیر کشور اضافه کرد: به همین جهت کسی که مسئولیت مدیریت این استان را بر عهده می گیرد، لازم است بررسی کند که چگونه می تواند تمام ظرفیت های خود را صرف تحقق این هدف کند. یک جامعه اسلامی فاقد محرومیت و تبعیض است. توجه به این مساله از ملزومات شکل گیری جامعه اسلامی است. پس کسانی که در این استان در خدمت زائران و مجاوران هستند، برای شکل دهی به یک زندگی خوب و معنوی باید در جهت رفع کاستی ها و تقویت تمام نقاط مثبت تلاش کنند تا با گذر از مشکلات، جامعه آماده تعالی شده و تمام نگاه ها به سمت آن افق بلند متوجه گردد.
وی با بیان اینکه این استان ظرفیت های زیادی دارد و در حوزه هایی نظیر معادن و تعاملات دیپلماتیک نیازمند انجام برخی اقدامات است، گفت: انشالله با امام رضا(ع) و خودمان عهد ببندیم که همه مشکلات زائران و مجاوران را حل کنیم و حتی زمینه این را فراهم کنیم که زوار با خیال راحت و بدون مشکل به این شهر سفر کنند. انشالله این تغییر و تحولات به اسلام و مسلمین کمک کند.
وزیر کشور با اشاره به اقدامات استاندار سابق خراسان رضوی عنوان کرد: به گواه و شهادت همه عزیزان آقای معتمدیان چه آن زمان که در استان خراسان جنوبی مستقر بود، خدمات ارزنده ای ارائه کرد و مورد تقدیر مردم قرار گرفت و چه این مدت اندکی که در این استان عهده دار مدیریت شد، توانست کارنامه موفقی از خود بر جای گذارد. چقدر خوب است که زمانی که کار یک انسان به پایان می رسد، با احساس رضایت مردم مومن بدرقه شود. باید توجه داشت این راه پایانی ندارد و این تلاش ها ادامه خواهد داشت.
وحیدی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: در شرایطی که کشور بیش از هر زمانی به وحدت احتیاج داشت، با استقرار یک رئیس جمهور محبوب زیر سایه ارشادها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در وضعیت خوبی از نظر وفاق ملی قرار گرفته ایم.
وی ادامه داد: هفته وحدت یک میهمان دیگر نیز دارد و آن شهید شوشتری است. او شهید وحدت بود. همین مساله نشان می دهد دشمنان ما روی چه چیزی تمرکز کرده اند. هنگامی که دشمنان یک سردار را در بازدید از مردم عزیز اهل سنت و بلوچ به شهادت می رسانند تا نگذارند وحدت شکل گیرد، باید دانست که دشمن کجا را هدف گرفته است. با این حال مردم صبور و تسلیم ناپذیر ما نشان داده اند هر چقدر فشار بیشتر شود، پایبندی شان به راه شهدا مستحکم تر خواهد شد. این توانمندی به برکت آموزه های مکتب اهل بیت(ع) شکل گرفته و ادامه خواهد یافت تا در زمان ظهور پرچم آن به دست امام زمان(عج) برسد.
وحیدی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص موضوع و مفهوم تحول بیان کرد: ما به مدیران تحول گرا احتیاج داریم. مدیر تحول گرا کسی است که به آینده توجه دارد و به دنبال ساخت آن است.
وزیر کشور تصریح کرد: ما پیرو مذهبی هستیم که برای بشریت حامل پیام است و به همین خاطر است که دشمنان از دین اسلام واهمه دارند. تصور دشمنان این بود که نظام اسلامی به زودی از بین می رود اما حالا و پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب، این نظام روشن تر از روز نخست به جلو پیش می رود. این موضوع نشان می دهد مکتب اهل بیت(ع) است که آینده را رقم می زند. مقام معظم رهبری نیز بر همین مبنا بر شکل گیری تمدن نوین اسلامی تاکید داشتند.
وی تاکید کرد: باید توجه داشت انقلاب اسلامی صرفا برای تغییر سیستم مدیریتی کشور نیامد بلکه این انقلاب شکل گرفت تا مفهوم نجات بشریت محقق شود. ما نمی توانیم خود را به افق های کوتاه راضی کنیم و حق نداریم کشور را به سمتی ببریم که ملت به کفار احساس نیاز کنند. این بزرگترین جفایی است که کسی می تواند در حق این مردم کند. وای بر ما اگر چنین اعتقادی داشته باشیم که اگر چنین بود، جزو گمراهان به حساب می آییم.
وحیدی خاطرنشان کرد: دولت آقای رئیسی درصدد این است که به این ندای رسای رهبر فرزانه انقلاب پاسخ دهد که ما تابع فرمایشات ایشان و امام هستیم. این بزرگواران فرمودند اگر در همه کشورهای جهان به روی شما بسته باشد، در خدا روی شما باز است. حال ما باید بترسیم که تحریم شده ایم؟ هر چند تحریم خبیثانه است اما خدا با ماست. این را امام نیز فرمود.
توصیه به افغانستانی ها
وزیر کشور با اشاره به حضور شهروندان افغانستانی در کشور عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور پذیرای ۳.۵ میلیون افغان است که دچار ظلم شده و ایران را به عنوان پناهگاه خود انتخاب کرده اند. البته ایران همیشه پذیرای میهمانان خویش بوده اما به این عزیزان توصیه می کنیم در کشور خودشان بمانند و آن را آباد کنند؛ ما هم در آنجا به آنان کمک خواهیم کرد.
وحیدی در خصوص اقدامات دولت جهت توسعه واکسیناسیون عنوان کرد: پیشتر عده ای می گفتند واردات واکسن وابسته به این است که فلان مشکل حل شود اما امروز این حجم انبوه از واکسن وارد کشور شده و مشکلی هم رخ نداد. امروز بیش از ۷۰ درصد مردم حداقل یک دوز از این واکسن ها را تزریق کرده اند. ما نباید مردم را ناامید کنیم که حس کنند باید به دیگران امیدوار باشند.

نظر شما