یک چهره سیاسی اصولگرا:

دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل دنبال مشکل آفرینی نیست/ اگر نگاه به خارج باشد دست مردم خالی می ماند

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۰۵:۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۰۴۴۳
دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل دنبال مشکل آفرینی نیست/ اگر نگاه به خارج باشد دست مردم خالی می ماند
یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا عنوان کرد: مردم حس کرده اند دولت سیزدهم برخلاف دولت یازدهم و دوازدهم به دنبال مشکل آفرینی نیست.

«محمدصادق کوشکی»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه سفرهای استانی رییس جمهور و تاثیر آن در ایجاد صمیمیت با مردم و حل مشکلات کشور گفت: این سفرها می تواند کارکرد نمادین و هم کارکرد واقعی و محاسبه شده داشته باشد. شنیدن و دیدن مشکلات مردم می تواند شاخصی برای مقایسه واقعیت ها با گزارشات و آمارهایی باشد که به رئیس جمهور داده می شود و قطعا مشاهده میدانی به ابزاری برای شناخت بهتر گزارش ها، تبدیل می شود. اما اینکه این سفرها الزاما برای قول دادن به مردم گنجانده شود درست نیست و می تواند، اتفاق نیفتد‌ بلکه این سفرها صرفا باید وسیله تطبیق و سنجش گزارش ها و ابزاری برای دقت در گزارشات باشد.

او تاکید کرد: البته شاید موارد محدودی پیدا شود تا به وسیله صحبت رئیس جمهور با مردم مساله ای حل و فصل شود اما قاعدتا این سفرها اگر محلی برای دستور دادن نباشد، بهتر است. برای هر کاری از این دست ابتدا باید کار کارشناسی شود و بعد قولی داده شود. ترجیح این است که در این سفرها قولی داده نشود و کارکرد سفرها شناخت بی واسطه مسائل باشد.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: اینکه رئیس جمهور و تیم او در خصوص شناخت ریشه مشکلات اقتصادی و تلاش در حل مشکلات نگاهی واقع بینانه دارند و در تصورات و توهمات دولت قبل حل نشده اند، جای تقدیر دارد اما امید مردم همواره باید به تلاش خودشان و تولید داخل باشد. در هر زمانی و در دوره هر رئیس جمهوری، اگر نگاه به خارج باشد دست مردم خالی می ماند از قدیم گفته اند کسی که به امید همسایه می نشیند شب سر گرسنه زمین می گذارد.

او در پایان گفت: مردم حس کرده اند دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل به دنبال مشکل آفرینی نیست چون در گذشته با تدبیر، تمایل و پیش‌بینیتصمیماتی برای تامین منافع عده معدودی فراهم کرده بودند که منافع اکثر مردم به خطر می افتاد‌.

انتهای پیام/ ۴ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز