حضور فعال شخصیتهای مسلمان روس در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۲۰:۰۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۵۱۰۰۵
حضور فعال شخصیتهای مسلمان روس در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی
در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که از تاریخ بیست و هفتم مهرماه تا دوم آبان‌ماه درحال برگزاری است چهره های شاخص مسلمان روس در این کنفرانس حضوری فعال یافته اند.

به گزارش برنا، الیاس اوماخانوف» سناتور جمهوری داغستان ، مفتی «راویل عین الدین» رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه ، مفتی «راویل پنجایف» رئیس اداره دینی مسلمانان سنت پترزبورگ  ، مفتی «کیفاخ» باتا رئیس اداره دینی مسلمانان ولگاگراد و برخی دیگر از مقامات مذهبی و دینی فدراسیون روسیه بصورت وبیناری یا حضوری در این مراسم شرکت کرده اند و نظرات خود در رابطه با ضرورت وحدت اسلامی را به اشتراک گذاشته اند .

بیش از ۵۰ مهمان خارجی در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در تهران در جریان و فردا پایان می یابد شرکت کردند.

اسلام دومین دین بزرگ در جمهوری فدراتیو روسیه محسوب می‌شود. پیشینه ورود اسلام به روسیه به قرن ۸ قمری باز می‌گردد و نتیجهٔ آن جمعیتی حدود ۳۰ میلیونی مسلمانان در روسیه فعلی است. جمعیت شیعه آن سه میلیون نفر تخمین زده شده است .

 جمعیت مسلمان سنی و شیعه در روسیه زندگی مسالمت آمیزی دارند و به گفته متولیان امور مسلمانان در این کشور هیچ محدودیتی از طرف دولت برای فعالیت های مذهبی مسلمانان وجود ندارد و همه شرایط برای کارهای دینی مذاهب اعم از سنی ها و شیعیان فراهم است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز