رییس شورای عالی سیاسی یمن:

سازمان ملل پوششی برای جنایت متجاوزان است

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۰۸:۳۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۵۱۳۳۰
سازمان ملل پوششی برای جنایت متجاوزان است
رییس شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه در پیامی به دبیرکل سازمان ملل متحد از مواضع این سازمان در قبال بحران این کشور انتقاد کرد.

به گزارش برنا از المسیره، در پیام مهدی المشاط آمده است: نقش سازمان ملل متحد در خصوص یمن منفی بوده و پوششی برای جنایت متجاوزان است.

وی افزود: ما از مواضع شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد که مسؤولیت را به دوش قربانی انداخته و جنایتکار را از جنایاتش مبرا می‌کند، متعجب هستیم.

رییس شورای عالی سیاسی یمن گفت: بیانیه اخیر شورای امنیت که با حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه غیر نظامیان همزمان شد، دلیلی آشکار برای سیاست جانبدارانه شورای امنیت است.

المشاط خطاب به آنتونیو گوترش گفت: تداوم اتخاذ سیاست های جانبدارانه از سوی سازمان ملل متحد، نقش این سازمان را برای مردم جهان بی ارزش می‌کند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز