صبح امروز؛

سفرای جدید ۶ کشور استوارنامه خود را تقدیم رییسی کردند

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۴:۳۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۵۱۶۵۱
سفرای جدید ۶ کشور استوارنامه خود را تقدیم رییسی کردند
رئیس جمهور ضمن دریافت استوارنامه سفرای جدید 6 کشور قرقیزستان، فنلاند، قبرس، بلژیک، جمهوری آذربایجان و سوئیس با آنان درباره مسایل روز جهان و روابط فیمابین گفت وگو کرد.

به گزارش برنا، رئیس جمهور صبح دوشنبه با سفرای جدید 6 کشور دیدار و گفت وگو کرد. گزیده ای از اخبار دیدارهای آیت الله رئیسی به شرح زیر است:

*رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید قرقیزستان:

سطح کنونی روابط تجاری و اقتصادی تهران و بیشکک مطلوب نیست

آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی صبح دوشنبه پس از دریافت استوارنامه «تورداقون صدیقف» سفیر جدید قرقیزستان در تهران گفت: با توجه به عضویت دو کشور در سازمان‌های متعدد منطقه‌ای از جمله اکو و شانگهای، زمینه‌های مناسبی برای همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری و ترانزیت وجود دارد.

*رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید فنلاند:

فنلاند و اتحادیه اروپا نباید تحت تأثیر یکجانبه‌گرایی آمریکا قرار بگیرند

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (دوشنبه) در هنگام دریافت استوارنامه «کاری کاهیلوتو» سفیر جدید فنلاند در ایران، گفت: امیدواریم در دوره مأموریت شما شاهد روابط خوب و درخشان دو کشور باشیم.

*رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید قبرس:

روابط ایران و قبرس در حوزه‌های اقتصادی و تجاری قابلیت افزایش دارد

آیت‌الله رئیسی گفت: روابط ایران و قبرس در مرحله‌ای است که می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی و تجاری افزایش یابد و امیدوارم با فعالیت سفیر جدید این کشور در ایران، این روابط به سطح قابل قبولی برسد.

*رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید بلژیک:

کشورهای اروپایی به گونه‌ای عمل نکنند که آمریکا، اروپا را حوزه نفوذ خود بداند

آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بلژیک «جیانمار کوریتزو» با اشاره به سوابق روابط دوستانه دو کشور گفت: ایران علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با بلژیک و اروپا در عرصه‌های اقتصادی و تجاری است اما نباید اجازه دهیم بیگانگان بر این روابط تاثیر بگذارند.

*سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیسی کرد

«علی علیزاده» سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کرد.

*رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید سوئیس:

سوئیس و اروپا نباید تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار گیرند

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه پس از دریافت استوارنامه «کریستین دوسی» سفیر جدید سوئیس در تهران با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است، گفت: سوئیس همواره نقش مثبتی در حفظ و گسترش صلح داشته و انتظار می‌رود در دوران جدید نیز بتواند نقش مستقل خود را در برابر سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا حفظ کند.

نظر شما