لاوروف خواستار توسعه همکاری‌ها با کشورهای اروپای شمالی شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۱۳:۴۲:۵۴
کد خبر: ۱۲۵۲۲۲۸
لاوروف خواستار توسعه همکاری‌ها با کشورهای اروپای شمالی شد
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، خواستار توسعه همکاریهای روسیه با کشورهای اروپای شمالی شد.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری تاس، لاوروف روز سه شنبه در هجدهمین نشست شورای کشورهای منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال در شهر «ترومسیو» در شمال نروژ گفت: همکاری در چارچوب شورای کشورهای حوزه منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال، کانال مهمی برای گفت و گوها و مرتبط کننده کشورهای عضو آن است.

شورای کشورهای منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال، روز ۱۱ ماه ژانویه سال ۱۹۹۳میلادی در دیدار وزیر خارجه روسیه با کشورهای اروپای شمالی در شهر «کرکنس» نروژ تاسیس شده است و روسیه، دانمارک، ایسلند، نروژ، فنلاند، سوئد و کمیسیون اروپا در آن عضویت دارند و انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، هلند، لهستان، آمریکا و ژاپن به عنوان ناظر در آن حضور دارند.   

 وزیر خارجه روسیه در نشست امروز این شورا گفت: اطمینان دارم که برای کشورهای ما، همکاری های در چارچوب این شورا، نوعی کانال ارتباط دهنده برای گفت و گو و همکاری است. کشورهای عضو شورا در چارچوب آن می توانند مسائل کلیدی برای منطقه را در فضای کاری و سازنده و بدون تاثیرپذیری از شرایط سیاسی روزمره، بررسی کنند.

لاوروف با اشاره به اینکه ریاست دوره ای شورای کشورهای منطقه دریای بارنتز و اروپا و قطب شمال از استان وستربوتن سوئد به منطقه خودمختار ننتسکی (در شمال روسیه) تحویل می شود گفت: تلاش های منطقه خودمختار ننتسکی روسیه برای توسعه و هماهنگی همکاریها تمرکز خواهد یافت.

روابط روسیه و غرب بویژه آمریکا در سال های اخیر پرتنش شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز