امیرعبداللهیان:

تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۱۴:۴۶:۵۴
کد خبر: ۱۲۵۲۲۸۷
تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم
وزیر امور خارجه گفت: تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم و مشورت‌ها و تماس‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران نسبت به هیات حاکمه سرپرستی و یا موقت در افغانستان در جریان است.

به گزارش برنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی اظهار کرد: تحولات افغانستان را با دقت دنبال می‌کنیم و باور داریم که تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان به عنوان مهمترین راهکار سیاسی پیش روی همه ما قرار دارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: ما تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم و نسبت به هیات حاکمه سرپرستی و یا موقت در افغانستان تماس‌ها و مشورت‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران در جریان است.

وی ادامه داد: در عین حال برای کمک به افغانستان برای برون رفت از وضعیت کنونی از تمامی ظرفیت‌های گذرگاه‌های مرزی ایران هم برای تجارت‌های مرزی و هم برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و تسهیل این کمک‌های انسان‌دوستانه‌ استفاده می‌کنیم.

امیرعبداللهیان با بیان این که ما همکاری‌های تجاری و اقتصادی با بخش‌های مختلف در افغانستان را ادامه خواهیم داد، گفت: معتقدیم هرچه بتوانیم وضعیت اقتصادی و معیشتی را بهبود بخشیده و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه سایر کشورها به افغانستان را در آستانه فصل سرما تسریع کنیم، با اوج کمتری از پدیده آوارگان به سمت مرزهای همسایه افغانستان مواجه خواهیم بود.

وزیر امور خارجه افزود: همکاری‌های ما در حوزه های مرزی، اقتصادی و تجاری در همه سطوح ادامه پیدا می‌کند، در عین حال تشویق هیات حاکمه سرپرستی افغانستان به اجرای مسئولیت‌های آن‌ها در قبال ایجاد صلح و ثبات و امنیت در این کشور مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران است.

وی  اظهار کرد: با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان توافق کردیم که در نشست وزیران خارجه همسایگان افغانستان که در فردا در تهران برگزار خواهد شد، پیام واحدی را برای مردم افغانستان برای جام‌جهانی و هیلت حاکمه سرپرستی و موقت افغانستان داشته باشیم.

 امیر عبداللهیان افزود: تلاش می‌کنیم با ادبیات و درکی مشترک برای برون‌رفت از شرایط پیچیده کنونی در منطقه به اقدامات جمعی خود ادامه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز