پالس مثبت مشاور امنیت ملی آمریکا به برجام

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۲۰:۲۸:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۲۴۰۲
پالس مثبت مشاور امنیت ملی آمریکا به برجام
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه اولویت مهم دولت بایدن در قبال ایران بازگشت به میز مذاکره است، اظهار داشت: معتقدیم هنوز فرصت برای حل مساله به صورت دیپلماتیک وجود دارد.

به گزارش برنا، سالیوان روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به ادعای خبرنگار مبنی بر اینکه کاخ سفید چه زمانی به این نتیجه می رسد که ایران به نقطه غیر قابل بازگشت رسیده است، گفت: در این خصوص زمانی تعیین نمی کنیم. ما از نزدیک پیشرفت های برنامه هسته ای ایران را نظارت می کنیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون اشاره به نقض برجام و بدعهدی آمریکا درباره کاهش تعهدات برجامی قانونی ایران ، ایران را متهم به خروج از برجام کرد و مدعی شد ما از اقداماتی که آنها (ایران) انجام داده اند، نگران و گوش به زنگ شده ایم.

سالیوان ادعا کرد: تحت برجام، محدودیت های قابل توجه و مهمی وجود داشت. ما در برجام محدودیت داشتیم اما این توانایی را از دست داده ایم زیرا این توافق را نداریم. بنابراین اولویت اول و مهم ما بازگشت به میز مذاکره و توافقی است که برنامه هسته ای ایران را محدود کند.

 

 مشاور امنیت ملی دولت بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری  مبنی بر اینکه فرصت دیپلماسی با ایران تا چه زمانی خواهد بود و نقشه دوم چیست ؟ گفت: یکی از دلایلی که رییس جمهوری می خواهد با متحدان اروپایی به خصوص سه کشور اروپایی که بخشی از مذاکرات هستند، هماهنگی نزدیک داشته باشد این است که پس از انحراف سیاست آمریکا در مقابل ایران در چهار سال گذشته، یک جبهه متحد در مقابل ایران داشته باشیم.

این مقام کاخ سفید همچون دیگر مقامات آمریکایی بدون اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا و بی عملی واشنگتن در شش دور مذاکرات وین ادعا کرد: ما مانند چند ماه گذشته پیام های واضح و آشکاری به ایرانی ها خواهیم فرستاد مبنی بر اینکه این فرصت نامحدود نخواهد بود و ما باید شاهد یک بازگشت به دیپلماسی و پیشرفت در میز دیپلماسی باشیم.

وی در عین حال با بیان این ادعا که البته ما تمام گزینه های لازم را برای رسیدگی به این موضوع حفظ خواهیم کرد، افزود:  ما معتقدیم هنوز هم فرصت برای حل این مساله به صورت دیپلماتیک وجود دارد.

رایزنی های بایدن درباره ایران و قیمت انرژی با رهبران جهان

سالیوان اظهار داشت: جو بایدن در هفته جاری به اروپا سفر خواهد کرد. اول به رم برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ و سپس به گلاسکو سفر خواهد کرد.  مشاور امنیت ملی دولت بایدن افزود: بایدن در حاشیه اجلاس ۲۰ با رهبران این کشورها در مورد مسائل مهم از جمله زنجیره تامین کالا، قیمت انرژی و برنامه هسته ای ایران گفت و گو خواهد کرد.

این مقام ارشد کاخ سفید ادامه داد: جو بایدن و رهبران کشورهای اروپایی در این دو نشست مهم (گروه ۲۰ و گلاسکو کاپ ۲۶) دور هم جمع خواهند شد تا سیاست های خود در مورد ایران، زنجیره تامین غذا و زیرساخت های بین المللی هماهنگ کنند.

جیک سالیوان همچنین اعلام کرد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در شهر رم ایتالیا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ یک دیدار دوجانبه با امانئول مکرون رییس جمهوری فرانسه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز