اردوغان شرایط عادی سازی روابط ترکیه با ارمنستان را اعلام کرد

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۲۲:۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۲۴۲۴
اردوغان شرایط عادی سازی روابط ترکیه با ارمنستان را اعلام کرد
"رجب طیب اردوغان " رییس جمهوری ترکیه روز سه شنبه در جریان سفر به جمهوری آذربایجان شرایط عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان را اعلام کرد.

به گزارش برنا، اردوغان همراه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در حین دیدار از شهرستان آزاد شده زنگیلان در قره باغ در بیانیه ای با اشاره به این که درحال حاضر شرایط مساعد برای صلح پایدار در منطقه حاکم است، افزود : اگر ارمنستان نسبت به جمهوری اذربایجان حسن نیت صادقانه نشان دهد، هیچ مانعی برای عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود که از طریق رسانه های تصویری جمهوری آذربایجان به صورت زنده پخش شد ، همچنین با اشاره به این که باید مطابق با واقعیت های جدید در منطقه عمل کرد ، گفت : جاده ها و مسیرهای ریلی که از این منطقه عبور خواهند کرد نه تنها به آذربایجان و ترکیه خدمت خواهند کرد ، بلکه از ان همه همسایگان جمهوری اذربایجان از جمله ایران ، گرجستان و ارمنستان می توانند بهره مند شوند .

رییس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) به دعوت همتای آذربایجانی خود برای سفر یک روزه و حضور در مراسم افتتاح فرودگاه بین المللی شهر فضولی در قره باغ وارد جمهوری آذربایجان شد .

علی اف و اردوغان همچنین در مراسم کلنگ زنی چند پروژه اقتصادی در سرزمین های آزاد شده در قره باغ حضور داشتند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز