سرگئی لاوروف:

مردم افغانستان اجازه حضور نیروهای خارجی را ندهند

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ - ۱۰:۵۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۲۶۲۵
مردم افغانستان اجازه حضور نیروهای خارجی را ندهند
سرگئی لاوروف گفت: از دولت فراگیر در افغانستان حمایت می کنیم و شهروندان باید بدانند حقوق آنها عملی می شود. مردم افغانستان اجازه حضور نیروهای خارجی را ندهند؛ همه کشورها درباره افغانستان باید مسئولیت خود را بپذیرند.

به گزارش برنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفت:ضمن حمایت از ثبات در افغانستان این کشور باید از صفر شروع و خرابی ها را جبران کند. وضعیت افغانستان نتیجه حضور آمریکا در افغانستان بود. 

او ادامه داد: از دولت فراگیر در افغانستان حمایت می کنیم و شهروندان باید بدانند حقوق آنها عملی می شود. مردم افغانستان اجازه حضور نیروهای خارجی را ندهند؛ همه کشورها درباره افغانستان باید مسئولیت خود را بپذیرند.

لاوروف تاکید کرد: غربی ها و امریکا از راه دور همواره تحقق اهداف خود را در افغانستان دنبال کردند. در افغانستان امکانات بین المللی وجود دارد تا به سازمان های بین المللی برگردد. 

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: باید قومیت های مختلف در روسیه را در نظر بگیریم و از دولت فراگیر در افغانستان حمایت کنیم و شهروندان افغان باید بدانند که حقوق آنها محقق می شود. 

این مقام روسی تاکید کرد که قاچاق پول مواد مخدر و ارگان های تروریستی در افغانستان وجود دارند بنابراین باید از همه امکانات منطقه ای و بین المللی برای وضعیت این کشور استفاده کنیم. 

لاوروف اضافه کرد: موضع شرکت کنندگان به هم نزدیک است و‌ این می تواند به صلح در افغانستان کمک کند.  درباره وضعیت افغانستان سازمان ملل باید نقش هماهنگی را ایجاد کند روسیه آماده است که تلاش خود را انجام دهد و کمک های بشردوستانه به کشور افغانستان ارسال کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز