یک غیرنظامی یمنی در تیراندازی مرزبانی عربستان کشته شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۷ - ۱۰:۳۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۳۳۸۴
یک غیرنظامی یمنی در تیراندازی مرزبانی عربستان کشته شد
منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، در پی تیراندازی نیروهای مرزبانی عربستان، یک غیرنظامی یمنی در شمال این کشور کشته شد.

به گزارش برنا از المسیره، تیراندازی نیروهای مرزبانی عربستان به سوی غیرنظامیان در منطقه آل شیخ واقع در شهرستان مرزی منبه استان صعده انجام گرفت که منجر به کشته شدن یک غیرنظامی یمنی شد.

از سوی دیگر در ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی در ساعات گذشته ۱۳ بار شهرستان الجوبه واقع در استان مأرب که اخیرا از اشغال نیروهای ائتلاف متجاوز آزاد شده را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین در ۲ نوبت شهرستان خب والشعف استان الجوف و در یک نوبت نیز شهرستان بیحان استان شبوه را بمباران کردند. بمباران شهرستان بیحان در حالی صورت گرفته که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در حال پاکسازی این شهرستان از اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی هستند.

 عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما