گفت‌وگوی معاونان وزرای امورخارجه ایران و روسیه درباره مسائل خاورمیانه

۱۴۰۰/۰۸/۰۷ - ۱۵:۳۱:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۳۴۸۹
گفت‌وگوی معاونان وزرای امورخارجه ایران و روسیه درباره مسائل خاورمیانه
وزارت امور خارجه روسیه با اشاره بع دیدار«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: در این دیدار، دو طرف درباره مسائل مهم خاورمیانه گفت وگو کردند.

به گزارش برنا، در بیانیه روز جمعه وزارت خارجه روسیه آمده است: در تبادل نظر دو طرف درخصوص مسائل مهم منطقه خاورمیانه، سیر اوضاع سوریه از جمله همکاری در چارچوب مذاکرات در فرمت آستانه در مرکز توجه قرار داشت.

مذاکرات در فرمت آستانه از پنج سال پیش برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه آغاز شده و در آن جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه مشارکت دارند. تاکنون ۱۶دور مذاکرات آستانه برگزار شده که آخرین آن اواسط تیر ماه در شهر نورسلطان قزاقستان صورت گرفت.

وضعیت سوریه، فعالیت های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، کمک‌های بین المللی و برخی اقدامات از جمله مبادله زندانیان، آزادی گروگان‌ها از جمله محورهای این مذاکرات بود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است که در دیدار باقری و بوگدانف، اوضاع یمن، عراق و منطقه خلیج فارس هم مطرح و بررسی شد.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه وارد مسکو شد.

باقری در چارچوب برنامه سفر خود به مسکو، با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز