پیشروی در مارب/ مناطق دیگری هم آزاد شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۰۸:۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۳۵۸۶
پیشروی در مارب/ مناطق دیگری هم آزاد شد
نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن با ادامه پیشروی در استان مارب ، مناطق دیگری را آزاد کردند.

به گزارش برنا یک منبع نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: انصارالله با انجام حملات گسترده علیه ارتش یمن (عناصر وابسته به دولت منصور هادی رییس جمهوری مستعفی) و قبایل هوادار آن در شمال غرب شهرستان الجوبه در جنوب مارب توانستند کنترل روستای السوده و منطقه الجرشه را به دست گیرند.

این منبع افزود: نیروهای انصارالله همچنین تا مرز روستاهای الختله و یعره شهرستان الجوبه در جنوب مارب پیشروی کردند.

با این حال، نیروهای وابسته به دولت مستعفی مدعی شدند که حملات انصارالله به جبهه های نبرد در جنوب استان مارب و جبهه الکساره در شمال غرب این استان را دفع کردند.

نیروهای یمنی پیشتر از آزاد سازی کامل شهرستان های الجوبه و جبل مراد در استان مارب خبر دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب با اعلام پایان مرحله دوم عملیات «بهار پیروزی» گفت که شهرستان‌های «الجوبه» و «جبل مراد» در استان مأرب به صورت کامل آزاد شده است.

سرتیپ یحیی سریع گفت: نیروهای ما با موفقیت مرحله دوم عملیات بهار پیروزی را با آزادسازی شهرستان های الجوبه و جبل مراد انجام دادند.

وی با قدردانی از قبایل مأرب که در موفقیت این مرحله از عملیات نقش داشتند، گفت: در این عملیات خسارت سنگینی به نیروهای مزدور ائتلاف متجاوز وارد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: ما از همه فریب خوردگان در مأرب می خواهیم تا فوری عملیات رزمی را متوقف کنند و از این فرصت داده شده که طولانی نیز نخواهد بود استفاده کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر نیز از آزادسازی شهرستان‌های عسیلان، بیجان و عین در استان شبوه و شهرستان‌های حریب، العبدیه و قسمت‌هایی از شهرستان‌های جبل مراد و الجوبه در استان مأرب در جریان عملیات «ربیع النصر» (بهار پیروزی) خبر داده بود.

وی مساحت سرزمین‌های آزاد شده در این شهرستان‌ها توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را بطور کلی سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع اعلام کرده بود. 

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شمال شرق استان «صنعاء» پایتخت یمن، از سال گذشته آغاز شده و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور درآمده است.

مارب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.

اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.​

نظر شما