اعلام دستور کار مجلس در این هفته؛

عملکرد روحانی درستاد کرونا بررسی می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۰۹:۰۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۳۶۱۶
عملکرد روحانی درستاد کرونا بررسی می‌شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در موردلایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار دارند.

به گزارش برنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهند داشت و قرار است در این جلسات گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان و ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در موردلایحه نظام رتبه‌بندی معلمان مورد بررسی قرار گیرد.

  همچنین در جلسات هفته جاری گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان و گزارش‌های کمیسیون اجتماعی در مورد طرح مدیریت تعارض منافع، لایحه مقاوله نامه بازرسی کار ولایحه تصویب مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی  و پروتکل مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی بررسی می‌شود.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در موردلایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر وگزارش های کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، طرح حمایت از مالکیت صنعتی وطرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری از دیگر برنامه‌های جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

 نمایندگان در این جلسات گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی و لایحه پروتکل اصلاحی بند اساسنامه موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام) را بررسی می‌کنند.

 بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه و گزارش کمیسیون اقتصادی در موردلایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه از دیگر برنامه‌های این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.     

 همچنین نمایندگان در هفته جاری گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه برای اجتناب از أخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن را بررسی می‌کنند.   

 گزارش کمیسیون اقتصادی در موردلایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه و عواید سرمایه‌ای این هفته از سوی نمایندگان بررسی می شود.

  بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد عملکرد رئیس وقت ستاد ملی کرونا (رئیس جمهور سابق) این هفته در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذارشده در اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی و گزارش کمیسیون اصل ۹۰قانون اساسی در مورد علت قطع برق و خاموشی‌های مکرر در تابستان اخیر از دیگر برنامه‌های این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

  گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد عملکرد رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی (سمت)، لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (اعاده شده از شورای نگهبان) و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در مورد ارز ۴۲۰۰ منابع و مصارف در هفته جاری از سوی نمایندگان در صحن علنی بررسی می‌شود.

 گزارش کمیسیون انرژی درمورد استنکاف ریاست جمهوری وقت و سازمان برنامه و بودجه کشور از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح ۴۶هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان  این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

 بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار و انتخاب یک نفر عضو حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی رئیس قوه قضائیه از دیگر برنامه‌های هفته جاری مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

نظر شما