همزمان با سفر رییس قوه قضاییه به خوزستان؛

حل و فصل یکی از مهمترین پرونده‌های استان خوزستان/ صلح و سازش بین ۲ طایفه در استان خوزستان پس از چند سال نزاع خونین

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۱۳:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۲۵۳۸۶۸
حل و فصل یکی از مهمترین پرونده‌های استان خوزستان/ صلح و سازش بین ۲ طایفه در استان خوزستان پس از چند سال نزاع خونین
پس از هفت سال نزاع خونین بین ۲ طایفه روستای پتک جلالی باغملک استان خوزستان که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر، قصاص، مجروحیت و آوارگی چندین خانوار شد، همزمان با سفر استانی رییس قوه قضاییه به دستور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای نشستی در این خصوص با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مقامات استانی و محلی ، ۲ طرف درگیری و بزرگان ایل ممبینی برگزار شد.

به گزارش برنا، الفت معاون فرهنگی قوه قضاییه در این خصوص گفت: در این نشست با گذشت خانواده مقتولان و پرداخت دیه و بازگشت اهالی هر ۲ طایفه به روستای پتک جلالی باغملک، قرارداد صلح و سازش بین ۲ طایفه درگیر امضا شد.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه عفو سرلوحه دیگر استان‌های کشور است، افزود: خوزستان یکی از استان‌های موفق در موضوع صلح و سازش است که در سطح کشور به صورت مشهود و عینی شاهد این موضوع هستیم.

الفت افزود: رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت و اتحاد و انسجام است و این درگیری‌ها نقشه دشمنان است که می‌خواهند ما درون خودمان دچار اختلاف باشیم. دشمن شناسی، فهم ترفند‌های دشمن و بصیرت انقلابی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به نقش مردم، نهاد‌های مردمی و توافق طرفین نزاع در بحث برقراری صلح و سازش بین این دو طایفه خاطرنشان کرد: مشارکت فرهنگی و اجتماعی نهاد‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر و راهگشاست و کسب رضایت طرفین موجب فصل خصومت پایدار می‌گردد و قطعا ریشه خصومت و نزاع را از بین می‌برد.

این مقام عالی قضایی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در کنار هم قرار دادن مردم و احیای رسوم حسنه و اصلاح ذات‌البین کار بسیار ارزشمند و ستودنی است و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود. از بین بردن تنش‌ها، نفرت‌زدایی، نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر و بازگرداندن شادی به کانون خانواده‌ها کاری خرد و آسان نیست و پادرمیانی بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین و مصلحین و خصوصاً توافق طرفین نزاع را می‌طلبد. وی افزود: ضرورت دارد از تلاش‌های اعضای حاضر در این نشست و تمام کسانیکه در برقراری صلح و سازش میان این دو طایفه تلاش و پیگیری نمودند، قدردانی کرد و از عموم مردم خواستار همکاری لازم با دستگاه قضایی شد.

نظر شما