سردار جلالی:

هرجا دشمن زخمی بزند آن را به موضع قوت تبدیل می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۱۳:۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۲۵۳۸۸۶
هرجا دشمن زخمی بزند آن را به موضع قوت تبدیل می‌کنیم
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تجربه چهل سال گذشته نشان داده هر جا دشمن به ما آسیب بزند و زخمی وارد کند، آن موضع را تبدیل به نقطه قوت می‌کنیم، گفت: اختلال در خدمات رسانی به مردم خط قرمز پدافند غیرعامل است.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پدافند غیرعامل کشور،  دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به‌کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم با حضور سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل توانیر و جمعی از مسوولان و مدیران دو نهاد با نام مبارک «یا امام رضا (ع)» برگزار شد.

در این برنامه بیش از ۳۲۰۰ مولد اضطراری برق کشور براساس میزان اهمیت، ارزیابی شدند. ‌ فرایند این رزمایش به نحوی بود که برق برخی زیرساخت‌ها در سراسر کشور به صورت تصادفی قطع و عملکرد مولدهای تولید برق اضطراری ارزیابی شد.

این ارزیابی به صورت پیوسته در طول سال هم ادامه‌دار خواهد بود. طبق اعلام توانیر این برنامه به منظور کسب اطمینان از آمادگی این مولدها جهت به‌کارگیری آن در مواقع حساس و به ویژه در پیک تابستان ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه رزمایش سراسری ارزیابی مولدهای برق اضطراری زیرساخت‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیام پدافند غیرعامل آرامش، آسایش و پایداری خدمات برای مردم است، اظهار کرد: موضوع تداوم کارکردهای اساسی ارتباط مستقیمی با سطح رفاه و کیفیت زیست مردم دارد و چون مردم به صورت محسوس آن را درک می‌کنند میزان ارتقای امنیت و تداوم کارکرد زیرساخت‌های اساسی بسیار مهم است.

جلالی  با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل را با یک برنامه عملیاتی شروع کردیم، گفت: البته این رزمایش در طول سال هم پیوسته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان کشور از یک ناهمترازی در تولید برق رنج برد، تصریح کرد: زمانی که به هر دلیلی با یک ناهمترازی مواجه هستیم دو راهکار وجود دارد نخست افزایش تولید و دوم تناسب مصرف با میزان تولید.

الگوی تولید و مصرف برق باید سازماندهی شود

جلالی ادامه داد: چون افزایش تولید زمانبر است لازم است اصلاح الگوی مصرف ترویج شود تا نیازهای معقول تامین گردد به عبارتی در این شرایط نیازمند مصرف منطقی و اقتصادی هستیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم الگوی ساماندهی تولید و مصرف برق را در دستور کار قرار داده است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در شرایط کمبود برق اولویت تامین برق مردم و بعد صنعت است گفت: لذا رمزارزها باید با نرخ خاص فعالیت‌های خودشان هزینه برق مصرفی را پرداخت کنند و نباید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند از برق خانگی برای مصرف یک کار غیراقتصادی استفاده می‌شود.  

جلالی با بیان اینکه تابستان گذشته تجربه تلخی را که حاصل قطع مکرر و بی‌برنامه برق بود شاهد بودیم، افزود: این اتفاقات سبب شد مسوولان به فکر راه‌حل‌هایی برای حل این موضوع بیفتند که درس‌های خوبی برای صنعت برق کشور داشت مانورها بخش مهمی از این درس‌ها است که باید به صورت اصولی با برنامه و توجه به بازخوردها انجام شود، باید در مانورها، خلاءها و کاستی ها احصا شده و رفع شود.

به گفته وی طرح مدیریت بحران باید بتواند در شرایط ناهمتراز مانند گرما و سرما، تولید و مصرف برق را مدیریت کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور توجه استفاده از مولدهای اضطراری در مراکز و زیرساخت‌های حساس، حیاتی و مهم را یک کارکرد مهم عنوان کرد و افزود: باید بدنبال این باشیم که این دستگاه‌ها به یک سطح الزام کفایت در تولید برق برسند که این از طریق ابزارهای نظارتی و قانونی باید انجام شود.

ممنوعیت فعالیت بیمارستان بدون مولد برق اضطراری

جلالی تصریح کرد: این قابل قبول نیست که یک بیمارستان فاقد مولد اضطراری باشد و راهبرد درست این است که هر مجموعه متناسب با کارکردهای خود تامین برق خود را دنبال کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: تلاش کردیم با وزارت بهداشت یک مانور در زمینه قطع برق بیمارستان‌ها داشته باشیم که وزارت بهداشت به علت درگیری‌های ناشی از کرونا این امر را به وقت دیگری موکول کرد اما ما حتما این موضوع را تا حصول نتیجه و برگزاری رزمایش پیگیری خواهیم کرد.

اختلال در خدمات‌رسانی به مردم خط قرمز سازمان پدافند غیرعامل کشور است

جلالی همچنین بر اهمیت تامین برق اضطراری از سوی اپراتورهای ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات سایبری تاکید کرد و گفت: همه بخش‌های زیرساختی الزام جدی برای تامین برق اضطراری خواهند داشت و این یک اقدام جدی است چرا که اختلال در خدمات‌رسانی به مردم خط قرمز سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تضمین کارکردهای اساسی هدف اصلی سازمان پدافند غیرعامل است و برق به عنوان مادر صنعت‌ها در این میان نقش اساسی دارد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تجربه چهل سال گذشته نشان داده هر جا دشمن به ما آسیب بزند و زخمی وارد کند، آن موضع را تبدیل به نقطه قوت می‌کنیم، تصریح کرد: در هفته گذشته با مشکل اختلال در سامانه هوشمند سوخت مواجه شدیم که این حادثه در کنار همه تهدیداتی که داشت به یک نقطه قوت تبدیل خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه در سال‌های گذشته آمادگی واحدهای پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی را با دست خالی حفظ کرده‌ایم، گفت: متاسفانه دولت قبل اعتبارات پدافند غیرعامل را حذف کرد و به‌لحاظ اعتباری نتوانستیم به دستگاه‌های زیرساختی کمک‌های لازم را انجام دهیم البته امیدواریم در سال ۱۴۰۱ در بودجه اعتبارات لازم برای ارتقا پایداری و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در زیرساخت‌ها تامین شود.

وی از مدیران خواست دقیق و سختگیرانه ضعف‌ها را بررسی و جهت رفع آن اقدام کنند. موضوع مولدهای برق اضطراری یک امر لازم و واجب است که ما در صورتی که دستگاهی در این امر کوتاهی کند از طریق قانون این کاستی‌ها را پیگیری قانونی خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز