با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

لایحه نظام رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش ارجاع داده شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۹:۳۸:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۴۲۰۷
با موافقت نمایندگان مجلس از ماده ۴ به بعد لایحه نظام رتبه بندی معلمان برای رفع برخی ابهامات به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.

به گزارش برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با ارجاع مواد 4 تا 9 لایحه نظام رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رفع برخی ابهامات با 195 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده 4 لایحه نظام رتبه بندی معلمان مبنی بر اینکه رتبه معلمان بدو خدمت با مدرک کارشناسی و بالاتر، به عنوان معلم پایه تعیین می شود، گفت: در افزایش حقوق ناشی از تغییر رتبه ها که به ترتیب 25، 20، 15 و 10 اعلام شده ابهام وجود دارد و مرکز پژوهش های مجلس هم این ابهامات را مطرح کرده مبنی بر اینکه به عنوان مثال معلم رتبه 2 در برخی موارد از معلم رتبه 5 دریافتی بیشتری خواهد داشت بنابراین به دلیل وجود ابهامات متعدد، نوشتن آئین نامه برای این لایحه دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: 190 هزار معلم دارای تحصیلات ارشد دکتری، 480 هزار لیسانس، 120 هزار زیر لیسانس و 900 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق داریم بنابراین می طلبد به دلیل ابهامات وارده توسط دولت، اصل لایحه به کمیسیون ارجاع داده شود تا با کمک دولت ابهامات رفع و در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در ماده 4 لایحه وضعیت معلمان زیر کارشناسی در آموزش و پرورش مبهم مانده که 120 هزار نفر هستند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ابهامات مطرح شده توسط نماینده، گفت: ابهامات وارد است و می طلبد به رأی نمایندگان گذاشته شود و از کمیسیون تقاضا داریم حداقل طی 10 روز ابهامات را رفع کنند تا مجددا لایحه به صحن بازگردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز