ادعای آمریکا درباره تشدید تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۳:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۵۴۴۲
ادعای آمریکا درباره تشدید تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین
آمریکا که به تازگی دو فروند رزم‌ناو به آب های دریای سیاه در نزدیکی قلمرو روسیه اعزام کرده است، ادعا می کند نگران تقویت حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین است.

به گزارش برنا، به نقل از تارنمای فارن پالیسی، پس از ماهها تنش میان روسیه و اوکراین، به نظر می رسد که بار دیگر آمریکایی ها نگران اهداف  مسکو در مرز با اوکراین شده اند.

نیروی دریایی آمریکا در راستای تقویت حضور نظامی این کشور در نقاط مختلف جهان، در روزهای اخیر دو فروند رزم‌ناو به سمت آبهای دریای سیاه اعزام کرده است.

تصاویر و ویدئوهای ماهواره ای که مربوط به اواخر اکتبر(آبان) می باشد، نشان از انتقال شمار زیادی تجهیزات نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین داشته است.

هدف این انتقال تجهیزات نظامی روسیه به مرز اوکراین مشخص نیست اما تکرار مشابه حضور نظامی قابل توجه روسیه در سراسر مرز با اوکراین طی بهار گذشته است.

پیشتر از انتقال نیرو و نجهیزات نظامی روسیه به مرز با اوکراین در بهار گذشته به عنوان اقدامی برای آزمودن رویکرد دولت جو بایدن در مورد این مسئله یاد شده بود.

برخی کارشناسان غربی مدعی بودند که روسیه با این اقدام در حال قدرت نمایی است و به دنبال در پیش گرفتن رویکرد تند در قبال اوکراین است.

در این میان آنتون سملرات یک سخئگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: پنتاگون در حال نظارت بر انتقال تجهیزات و نیروهای روس در مرز با اوکراین است. ما در جریان گزارش های مربوط به فعالیت های غیرعادی نظامی روسیه نزدیک مرز با اوکراین هستیم اما نمی توانیم در مورد اهداف و نیات مسکو صحبت کنیم. هر اقدام تنش زا یا خصمانه موجب نگرانی جدی برای واشنگتن خواهد شد.

همچنین جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که دولت بایدن با متحدان و شرکای کلیدی واشنگتن طی روزهای اخیر مشورت کرده و آمریکا همچنان از تمامیت ارضی و همگرایی قلمرویی اوکراین حمایت می کند.

تجمع بیش از ۱۰۰ هزار نیرو و تجهیزات نظامی روسیه در اوایل سال جاری میلادی پیشتر این نگرانی را در مورد اهداف جدید مسکو در قبال کی یف ایجاد کرده بود. شماری از این نیروها اواخر اوریل از این منطقه مرزی خارج شدند اما حدود ۸۰ هزار نیرو همچنان در این منطقه باقی ماندند.

در همین حال وزارت دفاع اوکراین روز گذشته اعلام کرد که شاهد انتقال تسلیحات، یگان و با تجهیزات نظامی بیشتر به منطقه از سوی روسیه نبوده است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اواخر اکتبر طی سخنرانی عنوان کرد که گسترش نظامی غرب به سوی اوکراین تهدیدی برای روسیه است.

رئیس جمهوری روسیه پیشتر نیز گفته بود که اوکراین را گام به گام به سوی بازی ژئوپلیتیکی خطرناکی می کشانند و سعی دارند این کشور را به مانعی میان روسیه و اروپا و پایگاه ضدروسی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه مسکو برای گفت و گو با کی یف آماده است، افزود: ما آماده ایم تا با اوکراین درباره دشوارترین مسائل گفت و گو کنیم. در همین حال باید به این واقعیت توجه داشت که یک شریک از منافع ملی خود دفاع می کند و به خدمت به منافع بیگانگان نمی پردازد.

شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ پس از اعلام استقلال یکجانبه از اوکراین با امضای توافقنامه ای به روسیه ملحق شد.

منطقه دونباس با اکثریت ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع و از سال ۲۰۱۴ با تغییر حکومت در کی یف و روی کار آمدن دولت غرب گرا اعلام خودمختاری کرده و در جریان جنگ های بین شبه نظامیان مناطق دونتسک و لوگانسک و گلوله باران این مناطق تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر ازجمله شمار زیادی از ساکنان غیرنظامی کشته شده اند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز