وزیر نفت:

ظرفیت پالایشگاهی فرآورده‌های نفتی بالغ بر ۱.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۶:۵۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۵۵۹۸
ظرفیت پالایشگاهی فرآورده‌های نفتی بالغ بر ۱.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید
وزیر نفت با حضور در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛ ظرفیت پالایشگاهی فرآورده‌های نفتی ظرف ۴ تا ۵ سال آینده بالغ بر ۱.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش برنا، جواد اوجی پس از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز گزارشی از عملکرد ۷۰ روز وزارت نفت در حوزه‌های توسعه‌ای، صنایع بالادستی و صنایع پایین دستی و برنامه‌های این وزارتخانه شامل وزارت نفت در حوزه توسعه میادین مشترک گازی و نفتی، سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز برای حفظ و نگه داشت تولید و بهینه سازی مصرف انرژی بنزین ارائه شد.

وزیر نفت با بیان اینکه در این نشست گزارشی از میزان فروش و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی ارائه شد، افزود: خوشبختانه وضعیت فروش نفت بهتر شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مناسبی در حوزه تهاتر نفت در قالب مشارکت در پروژه‌های سرمایه گذاری به ویژه پروژه‌های سنواتی به زودی کلید خواهد خورد، ادامه داد: هرچند صادرات فرآورده‌های نفتی به دلیل تامین نیاز داخل با محدودیت‌هایی روبه رو بود، اما از دو هفته آینده صادرات آن آغاز می‌شود.

اوجی خاطرنشان کرد: قول می‌دهم با برنامه‌های وزارت نفت و دولت سیزدهم، به ویژه با افزایش ظرفیت پالایشگاهی فرآورده‌های نفتی ظرف ۴ تا ۵ سال آینده به پالایشی بالغ بر ۱.۴ میلیون بشکه در روز خواهیم رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز