چین به سرکوبگری آمریکا واکنش نشان داد

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۱۳:۵۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۵۶۰۶۱
چین به سرکوبگری آمریکا واکنش نشان داد
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین امروز چهارشنبه مخالفت شدید خود را با رای کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) مبنی بر لغو مجوز فعالیت شرکت مخابراتی چین در این کشور اعلام کرد.

به گزارش برنا، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در بیانیه ای از ایالات متحده خواست از تعمیم مفهوم «امنیت ملی» و سرکوب شرکت‌های چینی بدون توجیه واقعی دست بردارد و افزود که چین به اتخاذ همه اقدامات لازم برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی ادامه خواهد داد.

ایالات متحده روز گذشته مجوز شرکت مخابراتی «چاینا تله کام» چین را لغو و اعلام کرد. این شرکت باید خدمات خود را در ایالات متحده ظرف ۶۰ روز متوقف کند.

در بیانیه وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین آمده است: در سال‌های اخیر، ایالات متحده بارها شرکت‌های چینی را به بهانه امنیت ملی و بی‌توجه به واقعیت‌ها، تحریم کرده است.

این وزارت خانه می گوید سرکوب غیرمنطقی شرکت‌های چینی با سوء استفاده از قدرت دولتی، نقض جدی قوانین اقتصادی و تجاری بین‌المللی است.

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) دلیل لغو مجوز این شرکت چینی را «نگرانی های امنیت ملی» ذکر کرده است.

در آوریل ۲۰۲۰، دولت ایالات متحده مدعی شده بود این شرکت چینی شبکه مجازی تلفن همراه بیش از ۴ میلیون آمریکایی چینی تبار، ۲ میلیون گردشگر چینی، ۳۰۰ هزار دانشجوی چینی مشغول به تحصیل در کالج های آمریکا و بیش از ۱۵۰۰ تجار چینی را در آمریکا هدف قرار داده است.

در واکنش، چاینا تله کام به رسانه های چینی گفته که به الزامات بین المللی در تمام بازارهای خود از جمله ایالات متحده پایبند است و افزوده است که تصمیم آمریکا فاقد توجیه است.

بلافاصله پس از این تصمیم، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت که پکن یک شکایت رسمی در این مورد ارائه کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز