مرگبارترین روز روسیه

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۱۶:۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۶۱۶۳
مرگبارترین روز روسیه
وضعیت همه گیری کرونا در روسیه همچنان بحرانی است و آمار جدید حاکی از مرگ یکهزار و ۱۸۹ نفر در این کشور بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته است که جدیدترین رکورد مرگ و میر از آغاز همه گیری کرونا تاکنون محسوب می شود.

به گزارش برنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز چهارشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز اخیر ۱۱۸۹ نفر بر اثر کرونا در روسیه جان سپرده اند که در دو سال اخیر بی‌سابقه است.

در جدول مرگ و میر بر اثر کرونا در مناطق روسیه، در شبانه روز اخیر مسکو با ۹۵ نفر در مکان نخست، سن پترزبورگ با ۸۶ نفر در مکان دوم و استان های مسکو و کراسنودار بترتیب با ۵۳ و ۴۳ نفر در مکان های بعدی قرار گرفتند.   

ستاد مقابله با کرونا در روسیه، شمار افراد مبتلا به کرونا در شبانه روز اخیر را ۴۰ هزار و ۴۴۳ نفر اعلام کرد که از آغاز همه گیری کرونا تاکنون در روسیه به ۸ میلیون و ۶۶۳ نفر رسیده است.  

در زمان حاضر ۹۴۶ هزار و ۱۴۵ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی روسیه، تحت معالجه قرار دارند.  

وضعیت در مسکو که در شبانه روز اخیر ۶ هزار و ۸۲۷ نفر فرد آلوده یا مبتلا به کرونا شناسایی شده است، دشوارتر از بقیه مناطق روسیه است.

گزارش های رسیده ازچند منطقه روسیه حاکی از کمبود تخت بیمارستانی برای مداوای افراد مبتلا به کرونا است و چند بیمارستان جدید در دست احداث است.  

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه از وضعیت بسیار دشوار روسیه در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد

وی با اشاره به تعداد بیش از ۴۰ هزار ابتلا در روز خاطرنشان کرد: این اتفاق هرگز پیش از این رخ نداده است. به گفته رئیس جمهور، در حال حاضر نیاز به ایجاد بیمارستان های پیش ساخته اضافی وجود دارد.

پوتین همچنین از وزارت دفاع درخواست کرد و دستور داد تا از مردم در مبارزه با این بیماری حمایت کند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگر سخنان خود از مردم روسیه خواست که در زدن واکسن کرونا به خود عجله کنند.

به دستور پوتین از  ۳۰ اکتبر تا ۷ نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان) در روسیه تعطیل عمومی اعلام شده است.  

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز اخبار برخی رسانه ها مبنی بر تمدید تعطیل عمومی در این کشور را شایعه خواند و خطاب به خبرنگاران گفت: این گونه شایعات بی اساس را باور نکنید.  

پسکوف اخیرا گفته بود که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.  

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، ۴۸ میلیون و ۲۵۸ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده  و ۵۷ میلیون و ۲۵ هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز