رژیم صهیونیستی سیاست ترکیه را به تمسخر گرفت

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۰۰:۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۶۲۶۳
رژیم صهیونیستی سیاست ترکیه را به تمسخر گرفت
سفارت رژیم صهیونیستی در ترکیه با تمسخر رویکرد این کشور در قبال جنگنده اف ۳۵ نوشت: وزارت خارجه ترکیه خواسته خود را از جنگنده اف ۳۵ به موبایل آیفون تقلیل داده است.

به گزارش برنا، پس از دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با جو بایدن همتای آمریکایی در حاشیه نشست گروه 20 در رم ایتالیا که به گفته اردوغان درباره اف 35 نیز در این دیدار گفتگوهایی صورت گرفته بود، صفحه مجازی سفارت اسرائیل در ترکیه در یک استوری دست به استهزا سیاست ترکیه در این خصوص زد.

در این استوری با اشاره به کوتاه آمدن های تدریجی ترکیه از خواسته خود مبنی بر مشارکت در پروژه اف 35 و پس از آن درخواست گرفتن اف 16 به جای آن، آورده است: وزارت خارجه ترکیه به جای گرفتن جنگنده، در عوض طلب 1.4 میلیارد دلاری خود برای خرید آیفون 13 و ایرپاد فشار می آورد.

هر چند سفارت اسرائیل مدعی شده که این استوری ناشی از حمله سایبری و هک صفحه مجازی این سفارتخانه بوده، اما خشم کاربران فضای مجازی در ترکیه را بر انگیخته است.

ترکیه طی یکسال گذشته تلاش زیادی برای گرفتن جنگنده های اف 35 خود از آمریکا داشته که چند فروند آن نیز آماده شده بود، اما به دلیل خرید سامانه موشکی اس 400 نه تنها از پروژه ساخت اف 35 اخراج شد، بلکه قرارداد تحویل این جنگنده به آنکارا نیز لغو شد. طی هفته های اخیر مقامات ترکیه تلاش دارند تا به جای این جنگنده، بتوانند از واشنگتن اف 16 خریداری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز