عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

قدرت دریایی ایران موجب نگرانی آمریکاست/ هیچ کشوری مثل ایران توان مقابله با آمریکا را ندارد

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۰۵:۰۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۶۷۱۴
قدرت دریایی ایران موجب نگرانی آمریکاست/ هیچ کشوری مثل ایران توان مقابله با آمریکا را ندارد
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اقدام مقتدرانه سپاه در بازپس‌گیری نفت ایران از آمریکا، گفت: قدرت دریایی ایران موجب نگرانی آمریکا است و حضور ارتش و سپاه پاسداران در این مناطق به منزله ایجاد امنیت است.

شهریار حیدری،‌ نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با اقدام اخیر و مقتدرانه سپاه پاسداران در شکست آمریکا در آب‌های عمان، اظهار کرد: این اقدام آمریکا در آب‌های آزاد تعرض به قوانین دریایی است و نوعی نقض آشکار قوانین و مقررات حاکم بر دریاهاست که طبق کنوانسیون 82 تمامی کشورها این قوانین را پذیرفته‌اند. در این رابطه باید چند موضوع را مورد توجه قرار داد اول اینکه سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد تامین کننده امنیت در خلیج فارس است و ارتش جمهوری اسلامی در دریای عمان و آب‌های آزاد، موضعی مقتدرانه دارد و با این پدیده برخورد کرده‌اند. در این مرحله سپاه و در مراحل قبلی مانور ارتش در دورترین نقاط دریایی جهان، آمریکا را نگران کرده است.

او افزود: قدرت دریایی ایران موجب نگرانی آمریکاست؛ حضور ارتش و سپاه در این مناطق به منزله ایجاد امنیت است و چون ما در ایجاد امنیت پایدار در منطقه، نقش داریم و فلسفه حضور آمریکا نیز بی نظم کردن منطقه است بنابراین آمریکا در سایه بی‌نظمی می‌تواند، منطقه را غارت کند و بهانه‌ای برای حضور آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد می‌شود. وقتی این مسائل را کنار هم می‌گذاریم دو خروجی وجود دارد یکی حضور مقتدرانه ایران در آب‌های آزاد و منطقه و دیگری قدرت برتر ایران در خلیج فارس. 

حیدری خاطرنشان کرد: کشورهایی که در منطقه موجب حضور بیشتر آمریکا در منطقه شده‌اند باید در رفتار دیپلماتیک خود تجدیدنظر کنند چون این اقدام آمریکا تحریک کننده است و اگر تنش یا درگیری بوجود بیاید دامن همه کشورها را می گیرد. هر کشوری نمی تواند با آمریکا درگیر شود ولی جمهوری اسلامی ایران به دلیل روحیه بالا و ایمان و اعتقاد به نیروهای نظامی در مقابل تهدیدات آمریکا موازنه‌ای برتر در منطقه به نفع ایران ایجاد کرده است. ضمن اینکه ناوگان آمریکایی قدرتمند است و هر کشوری توان مقابله با آن را ندارد ولی ایران و سپاه پاسداران توانایی مقابله دارند و در هر کجا توفیقی با ایران باشد، دستاوردی قوی برای قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی کسب شده است. جای تشکر از عزیزان سپاه دارد این موارد موجب شده آمریکا به قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی پی ببرد و این مایه فخر و مباهات کشور و ملت است.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز