وزیر کشور:

برای ساماندهی اعتیاد از ظرفیت های مردمی استفاده شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۰:۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۸۵۴۴
برای ساماندهی اعتیاد از ظرفیت های مردمی استفاده شود
وزیر کشور گفت: در موضوع ساماندهی اعتیاد باید از ظرفیت‌های فرهنگی و مردمی هم استفاده لازم انجام شود و صرفا نباید نگاه به سمت دولت و نهادهای اجرایی و حاکمیتی باشد.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست بررسی راهکارهای رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر که در محل وزارت کشور، با تبیین ماموریت دستگاه مسوول در امر اسکان معتادان متجاهر در سطح شهر تهران، گفت: واقعیت امر این است که حضور معتادان متجاهر در سطح شهر، باعث سلب آرامش و آسایش شهروندان عزیز کشورمان شده است.

وزیر کشور ادامه داد: باید با اسکان به موقع معتادان متجاهر، چهره شهر را تمیز و سالم نگه داریم.

وی با بیان اینکه در اسکان معتادان متجاهر باید عواملی چون ظرفیت‌های کنونی اسکان، مدت ماندگاری، طول دوره درمان و در نهایت برنامه بلندمدت ماندگاری معتادان به صورت بازگشت به زندگی عادی مورد توجه قرار گیرد، گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده اکنون بخش عمده ظرفیت‌های اسکان در حوزه معتادان متجاهر تکمیل شده و باید در این باره ظرفیت‌سازی شود.

روش‌های درمانی مؤثر و کارآمد از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی در این نشست بود و تصریح کرد: در وهله نخست باید بررسی کنیم که آیا روش‌های موجود درمانی که عمدتا «متادون محور» است کارآمد و اثربخش بوده است یا نه و در گام بعدی به سمت اتخاذ اقدامات موثرتر حرکت کنیم.

وی با اشاره به موضوع طول درمان ادامه داد: طول درمان که در شرایط حاضر سه ماهه است باید مورد سنجش دقیق علمی قرار گیرد و با توجه به تجربیات جهانی افزایش این بازه زمانی حتی تا یک سال مورد بررسی و امکان سنجی شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در موضوع ساماندهی اعتیاد باید از ظرفیت‌های فرهنگی و مردمی هم استفاده لازم انجام شود و صرفا نباید نگاه به سمت دولت و نهادهای اجرایی و حاکمیتی باشد.

وحیدی با تاکید بر اینکه در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر باید برنامه مدون و بلندمدت داشته باشیم، گفت: یکی از مسائل بسیار اساسی در این زمینه موضوع اشتغال است و باید برای اشتغال کوتاه مدت (در طول دوره درمان) و همچنین اشتغال بلندمدت در بخش تولید، برنامه داشته باشیم.

نشست بررسی راهکارهای رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن منصوری استاندار تهران، علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی، سرتیپ قاسم رضایی جانشین ناجا، سرتیپ حسن رحیمی رییس پلیس تهران و نمایندگان عالی دیگر دستگاه‌های ذیربط در محل وزارت کشور برگزار شد و آخرین وضعیت رسیدگی به معتادان متجاهر و اسکان آنان با توجه به آغاز فصل سرد سال، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، در این جلسه درباره سهم و نقش دستگاه های مختلف در روند ساماندهی معتادان متجاهر از جمله در شهر تهران، هماهنگی شد.

 

نظر شما