ایران و روسیه همکاری در حوزه صنعت و تجارت را گسترش می‌دهند

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۱:۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۸۶۰۴
ایران و روسیه همکاری در حوزه صنعت و تجارت را گسترش می‌دهند
رئیس اتحادیه غلات روسیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو ضمن بررسی راه های گسترش همکاری دو کشور در زمینه صنعت و تجارت غلات، ایجاد زیرساخت‌های لازم، کاهش هزینه‌های تجارت و بسترسازی برای ادامه سرمایه گذاری مشترک، بر ضرورت گسترش همکاری در حوزه های یاد شده تاکید کردند.

به گزارش برنا،  کاظم جلالی در دیدار با «آرکادی زلوچیفسکی» ، به ظرفیت ایران در زمینه صنایع فراوری غلات اشاره کرد و گفت: ایران می تواند با فرآوری غلات روسیه به عنوان یک مرکز مهم منطقه ای در زمینه تولید و توزیع فراورده های مختلف غلات و ارسال آن به کشورهای منطقه عمل کند.

جلالی همچنین با اشاره به توجه ایران به گسترش همکاری های تجاری با کشورهای همسایه و منطقه ، گفت: به جای آنکه غلات مورد نیاز خود را از کشورهای دور وارد کنیم می توانیم با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر گندم مورد نیاز کشورمان را از روسیه تهیه کنیم.

طرف روسی نیز با اشاره به اینکه روسیه از عمده ترین تولید کنندگان غلات در جهان است که در سالهای اخیر تا بیش از ۱۱۰ میلیون تن غلات در سال تولید کرده است، اظهار داشت:  در سالهای اخیر روسیه تا ۴۵ میلیون تن غلات به کشورهای مختلف صادر کرده است و در سال گذشته ایران در ردیف دومین وارد کننده غلات از روسیه قرار گرفت.  

جلالی درخصوص این همکاری ها به ایرنا گفت: ایران از ظرفیت های آسیابانی بالایی برخوردار است و با بهره گیری از فرصت مناسب در دسترس بودن غلات روسیه می توانیم از ظرفیت های خالی و استفاده نشده آسیابانی کشور برای فرآوری و صادرات به کشورهای منطقه بهره بگیریم.   

 بر  اساس آمارهای صنعت آرد کشور هم اکنون ۳۷۱ کارخانه آرد فعال و به عبارتی دیگر ۲۶ میلیون تن ظرفیت آسیابانی در کشور احداث شده در حالی که بر حسب میزان سرانه مصرفی در کشور، تنها از ۱۰ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده استفاده می‌شود و آسیابانان تنها با ۳۰ الی ۴۰ درصد توان واقعی‌شان تولید دارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز