سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی بررسی شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۸:۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۸۸۵۸
طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی بررسی شد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های شستا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برنا، مجید انصاری در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در این نشست طرح تحقیق  و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های شستا مورد بررسی قرار گرفت.

انصاری افزود: ایراداتی از جمله عملکرد غیر شفاف سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های شستا، اقدامات و صلاحیت‌های غیرحرفه‌ای، اطلاع‌رسانی غیر صحیح از بورس، بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات درمانی، ضعف مدیریتی در برخی استان‌ها، بی‌عدالتی در پرداخت‌های داخل سازمان و فاصله چشمگیر پرداخت‌ها، حذف دفترچه‌های درمانی و عدم حمایت از کارگران ساختمانی که پیرو آن این طرح تحقیق و تفحص از سوی نظری خانقاه ارائه شد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس ادامه داد: استدلال مسئولان مربوطه این بود که ما به تازگی در این مجموعه مشغول به کار شدیم و ضمن پذیرش برخی از این موارد تأکید کردند که در این مدت کوتاه تلاش کرده‌اند تا نقش خود در زمینه شفاف سازی در بحث انتصابات را به خوبی ایفا کنند.

انصاری یادآور شد: این تحقیق و تفحص بیشتر به عملکرد سازمان و نه اشخاص برمی گردد و بیشتر عملکرد مدیران سابق در آن مد نظر قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه در این نشست بر اساس ماده ۲۱۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این طرح تحقیق و تفحص مباحثی پیرامون امور مالی، اداری و ساختاری، نحوه انتصابات، درآمدها و هزینه‌کردها، عدم انتخاب صحیح برخی مسئولان، درآمدهای ارزی و ریالی، نحوه فروش املاک و مستغلات، جذب نیرو و نحوه هزینه‌کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی و نقش و حضور برخی از نمایندگان ادوار و بازنشستگان کشوری در صندوق مد نظر قرار گرفته بود که در نهایت مسئولان مربوطه توضیحاتی را در این رابطه ارائه دادند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: در نهایت هر دو طرح تحقیق و تفحص به رأی گذاشته شد و اعضای کمیسیون با اجرای آنها موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست تأکید کرد: در این نشست سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، مدیرکل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، رئیس صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

نظر شما